mirredutt Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Når dere klipper og striper håret til en kunde - klipp eller striper først? Var hos frisøren i går og klipte og stripet det. Jeg vi gradvis lysne håret nå mot sommeren. Hun klipte håret før hun stripet det og resultatet ble ikke bra. Har lagt hår som er litt oppklippet og med stripene fikk jeg en skikkelig etasjeklipp følese. Prøvde å klage, men hun mente at det var sånn det ble uansett. Er skikkelig misfornøyd og har så lyst å gjøre noe med etasjeklippen/stripene mine... Tenker at om hun hadde stripet det først og klippet etterpå ville resultatet blitt penere?
Gjest Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Jeg er ikke frisør, men har stripet håret mye. Har alltid blitt klippet til slutt.
....mammatilto... :))) Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 om du kommer og klager og du ikke er fornøyd,kan ikke hun si at det skal være slik. Ta en telefon dit i stedet og klag på nytt det hadde jeg gjort. Du har rett..man striper først og klipper etterpå, selv jeg som ikke er frisør hvet det.
lucky meee:) Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg har nesten samme problem, bare andre vei:) Hun striper håret først, men ikke alt,,, bare fra toppen og ned til ørene ca, alt som er under ørene forblir mørkt (dvs min farge). Jeg syns at når hun da klipper meg (bob forrige gang) ble jeg lys stripete foran, men helt mørk bak (siden dette er noe oppklippet). Syns dette så idiotisk ut. Nevnte det for henne i prosessen, men hun sa at det var helt vanlig å stripe først. kanskje hun hadde gjort stripene noe annerledes hvis hun hadde visst hvilken frisyre jeg ville velge,,, men dette spurte hun ikke om i forkant. Jeg ville gått tilbake og sakt at jeg var misfornøyd. Da pleier de fleste å fikse uten at du må betale:)
Mammen til Nurket Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Frisør her. 7 av 10 ganger stripes håret først. MEN dette kommer an på stripe teknikk som skal brukes, mengden av styling som er i håret, kvaliteten på håret osv. Og hvilke "farge-lysnings historie" håret har. Så ingen fasit her. Men syntes det er lite profft og si det det blir sån uansett. Kan være at ditt intrykk av ditt hår kommer av for lyst,for markante striper, for gult, for mye osv... Og det meste av dette kan frisøren korrigere!! Vanskelig å gi konkret råd når en ikke ser håret ditt. Men prøv å vaske håret 3-5 ganger for å se om srtipene jevner seg med din naturfarge, og annen evt farge eller ta kontakt igjenn med salongen, innhaver og fortell hvordan du føler . -Ris og ros er like viktig!!!!!!! Vet ikke om du ble mye klokere av dette, men et tips er også å bruke samme frisør/salong for da her de som regel fargen din fra tidligere beh skrevet ned :-)
mirredutt Skrevet 23. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2010 Takk for svar! Jeg skal mote meg opp og ta en telefon til frisøren. Det er så kjipt å betale masse penger og ikke være fornøyd.
NormaJean Skrevet 23. april 2010 #7 Skrevet 23. april 2010 her er det bare å klage syns jeg! dårlig forklaring å si at sånn hadde det blitt uansett..... Jeg har gått tilbake ved flere anledninger og klaget, bedt om å få rettet opp feilen. Når man betaler så mye for en tjeneste så bør den holde mål. En gang ble luggen min så "slaktet" at eieren bare måpte når jeg klagde. Han ble helt stum over hvor stygt det var, det tok 2 frisører til for å få det noenlunde normalisert og jeg fikk varer for nesten 400kr i kompensering. Det var ILLE!!! hehe. Tror den frisøren fikk seg en kjennepreken på bakrommet etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå