Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Hei! Jeg tror kanskje at dette kan være vanskelig for mange å svare på, men jeg prøver nå allikevel Jeg og min eks ble gravid vha prøverør, i det private. Jeg er nå 5 mnd på vei, vi har hatt et veldig stygt brudd og han vil ikke ha noe med barnet og gjøre, sier han. Mannen viste seg å være en helt annen enn hva jeg trodde. Og min drøm om mann, barn osv er bortevekk. Jeg har vært i 100% studier, og er det enda, for vi tenkte at jeg trengte da ikke jobbe ved siden av, siden vi klarte oss greit på hans lønning og mitt stipend/lån. Hjelpe meg så naiv jeg har vært... Vel, nå er jeg kommet til den situasjonen at jeg driter i ham, siden han driter i oss. Og når barnet blir født, så vil jeg oppføre far som ukjent. Når jeg "truet" med dette til barnefar, sa han bare "flott!". Men, når vi var under prøverørsbehandling, skrev vi under på en erklæring hvor vi sa ja til at dem utleverte informasjon om oss til Medisinsk Fødselsregister. Vil jeg få fæla kluss med NAV og gudene vet hva nå fremover da? At når jeg søker om diverse stønader, som jeg vil være avhengig av siden jeg ikke har krav på foreldrepenger, så vil NAV osv si "nei, du har ikke krav på noe, for her i Medisinsk Fødselsregister står det at du og ****(barnefar) hadde prøverør på det tidspunktet osv"? Håper noen luringer der ute har mer peiling på dette enn meg... På forhånd takk for svar!
Gjest Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Overgangsstønad har du krav på selv om far er kjent, i tilfelle du ikke viste det. Du kan sikkert sette opp far som kjent uten at han vet noe om det så lenge du ikke krever ham for barnebidrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå