Gå til innhold

Kan ein stole på ul i veke 24?


vi2->3

Anbefalte innlegg

Hei! Har akkurat kome heim etter å ha vore på ny ul på sjukehuset. Det har vore så vanskelig å bestemme seg for kva namn babyen skulle få, om det blei jente, så eg spurte like godt om ho kunne sjå kva det blei. Dama leita og leita og leita, men kunne ikkje finne nokon tisselur. Å ho zooma godt inn og sa at ho såg tydlige og store lepper(!!), då må d jo vere ei jente då, tenkte eg, men ho ville ikkje gå med på å sei at det var meir enn 60% sannsynlig at d var jente... Heilt forvirra eg, nokon andre som har hatt liknande opplevingar?

 

Skjønner selvfølgelig at det er vanskeligare å vere sikker når ein ikkje ser ein tisselur, enn når ein ser ein då... Men kun 60%???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten å måte å uttrykke seg på eller så er ikke dama helt kompetent?? Kanskje hun aldri sier mer enn 60% for å gjøre et poeng av at det er ultralyd og at de derfor selvsagt kan ta feil (selv om det ikke er så ofte).

 

Klart de kan se kjønn i uke 24. Og det hørtes ikke ut som hun lå så vanskelig til sånn at hun ikke så heller. Det er sikkert en jente, men om du er supernysgjerrig på om hun har rett/ kunne jobben sin så kan du kanskje bestille en privat ultralyd? Er jo litt greit før man handler inn klær og saker kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg var ul i 18/19 og fikk vite med 99.9% sikkert at det var en jente inni der...så vil tro hun bare ville være vanskelig...om man ikke ser en tisselur så er det garantert ei jente=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vi hadde ul med ho, og ho er ny på "vårt" sjukehus, men gammal i "gamet" trur eg... Skal tilbake minst ein gong til, så kan kanskje få det sjekka ut skikkelig då... Men hadde jo lyst å handle litt snart då :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikkje enkelt å vite ka ein skal tenke, men mannen min meinte at ho hadde sagt minst ein gong: "det er ei jente", men sjølv so fekk eg ikkje med meg det... Veit at ho hadde perfekt "innsyn", for ho hevda som sagt å ha sett leppene, så blir veldig overraska om det skulle vise seg å kome ein gut.

Skal tilbake om 8 veker, får d vel endelig bekrefta då, tenker eg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det hørtes veldig rart ut, var selv på UL i uke 17 med tvillinger og ho var ikke i tvil. Sa tydelig her er det gutt og her er det gutt, ser du det selv? Nei, svarte jo som sagt jeg, men etter at hun viste så har hun nok helt rett.. Når du er kommet så langt som til uke 24 er det lite/ingen hevelser på kjønnsorganet, så om der ikke er tut så må det vel strengt tatt være jente.. og den ene gutten min lå ikke godt til, så måtte lete litt ettet tuten.. kanskje hun er veldig usikker eller har en veldig usikker måte å si det på? Syns noen ganger at de kan være lite vake el unnvikende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er vertfall TYDELIG gutt, noe jeg har sett felere ganger! ;)

Men når de tror det er jente... er det vel litt vanskligere å være sikkert? Ikke vet jeg... Så om hun fikk et tydelig blikk, så kanskje det er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Hvor langt er du på vei iok? Kanskje tuten har bare vært veldig hoven tidligere? Er det ikke rart å forestille seg at det er gutt og så kanskje det er ei jente? har på en måte den oppfattelsen at de ikke sier så mye om de ikke er sikre, men hva vet jeg som førstegangs ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...