Ksenia & Anjem Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Gutten min måtte bli hentet i bhg i går da han hadde hatt to diarebleier. Han har vært hjemme i hele dag og har ikke bæsjet (så jg vet vel egentlig ikke om det er løst eller hardt) men har testet med både melk og yoghurt uten noen reaksjon...Hadde dere sendt han i morgen da? Synes det er så unødvendig å være hjemme om han er fin igjen...
skulle så ønske... Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 De sier vel 48 timer etter diare eller oppkast, men ring i morgen tidlig og spør. da slipper du å lure og de får svart hva de synes.
Ksenia & Anjem Skrevet 22. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2010 Ja de har sagt 48 timer, men det syns jeg bare er tull egentlig..Hvorfor skal jeg være hjemme hvis han er frisk?
skulle så ønske... Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Årsaken til dette med 48 timer handler om evnt smitte. Også er det best for barnet å være hjemme dersom det er sykt, fred og ro er det lite av i bhg. Men mener du at det er greit å sende han i bhg i morgen, så ring og hør... Det kan jo være så mangt med disse små. Tenner eller noe de har spist de ikke tåler osv. Men du må stole på personalet og deres vurderinger.
Ksenia & Anjem Skrevet 22. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2010 Han får ikke tenner, det går magasjau i bhg
skulle så ønske... Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Går det sjau akkurat nå må du nok belage deg på disse 48 timene.... Da kan han smitte selv om han virker ok. Nyt helgen
gravid-81 Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Grunnen til at barna skal vente disse 48 timene er som nevnt ovenfor her at de smitter selv om de tilsynelatende virker friske!! Desverre er det svært få som holder barna hjemme så lenge og dermed blir det ofte til at en har omgangsyke "gående" i barnehager nesten konstant... kjipt , men sånn er det...
Ksenia & Anjem Skrevet 22. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg får spørre mannen min. Jeg kan ikke være hjemme i morgen
Ksenia & Anjem Skrevet 22. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2010 Ja det forstår jeg godt..Ikke alle som kan være hjemme fra jobb når ungene er friske..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 send for all del ikke i bhg, det kan smitte selvom han virker frisk. vesla ble syk natt til tirsdag, mest sannsynlig blitt smittet av noen i bhg mandag, helt sikkert noen som har vært syk i helgen å sendt fortidlig tilbake i bhg. Det startet med spying natt til tirsdag, hver time hele natten å nesten hver time hele tirsdag, så avtok det utover dagen, onsdag hadde hun 2 diare bleier og var litt slapp ellers fin, men selvfølgelig holdt vi henne hjemme idag også, tenkte å sende henne i morgen om formen var fin i dag også men utover dagen i dag har hun hatt 3-4 diare bleier så det blir ingen bhg imorgen heller. Mest sannsynlig har hun rotavirus(noe i den dur) siden det er like symtomer. poenget mitt er at plutselig får han diare i morgen også å uansett så kan han smitte etter symtomene er ferdig.
skulle så ønske... Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Men selv om barnet virker friskt kan det fremdeles spre smitte..... Ikke alle som "kan" være hjemme med barna sine, men man har krav på sykedager ved barns sykdom. Mulig jeg kaster ut en brannfakkel nå og det er slett ikke ment til deg personlig, mamma med to skatter. Det er veldig mange som sender barna i bhg uten at de er helt friske fordi jobben er viktigere. Ikke lett å sitter der på avdelingen med et sykt barn som absolutt hadde hatt det best hjemme...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. april 2010 #12 Skrevet 22. april 2010 ser det var i går han ble hentet, trodde først det var i dag, leste feil. men ville ikke sendt i bhg om de har 48 timer, i vår sier de 24 etter det jeg har hørt, men kommer heretter til å bruke 48 timersregelen siden det er det legen sier..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. april 2010 #13 Skrevet 22. april 2010 å det med at man ikke "kan" være hjemme, det kunne egentlig ingen av oss heller, jeg jobber som ringevikar å har ikke rett på sykbarn dager å samboeren har brukt opp sine, så han har måtte bruke 4 fridager denne uken
skulle så ønske... Skrevet 22. april 2010 #14 Skrevet 22. april 2010 hmm, når jeg sier "kan" er det så altfor mange som argumenterer for at de ikke kan ha syke barn hjemme. Selv har vi ingen famile rundt oss og har måttet ta ut både avspasering og ferie for å fa ting til å gå opp. Det er en del som velger å sende barna i bhg både med feber og andre sykdommer.. Ikke sjeldent at barn er "friske" fra ex spysyken og blir levert i bhg, før lunsj blir de ringt etter for da har barnet kastet opp igjen..
Hikken Skrevet 22. april 2010 #15 Skrevet 22. april 2010 Nei, nei, nei! Hold ham hjemme, han er fortsatt smittefarlig. Vi har hatt flere runder med mage- og spysjau her pga andre barn som har "virket så friske".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå