Gå til innhold

Fortelle det nå??


endelig gravid28

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker i dag og til helgen skal jeg på tur med jobben. Hadde ikke tenkt å fortelle det så tidlig men vet at fler er mistenksomme og kommer til å spørre meg hvis jeg ikke drikker. Vi er ganske mange på jobben og tenker at hvis jeg senere skulle miste så er det vanskelig at alle må få vite det hvis det blir aktuelt.... Men lurer på om jeg skal late som jeg drikker litt og si at vi prøver å bli gravid så vil ikke drikke noe særlig i tilfelle... Hva ville dere gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det høres ut som en fin unnskyldning :) Brukt den selv :)

Ellers så fins det jo andre unnskyldninger, men ikke så mange som går på "antibiotika"-unnskyldningen lenger,(fordi mange leger sier det går greit å drikke under kuren) men det går jo an å si du har hatt litt magetrøbbel/vondt, og fikk beskjed om å holde deg unna alkohol til du hadde vært hos legen, som du har time hos til uka =)

 

Jeg selv har sagt det bare til mine beste og nærmeste venner/familien (syns det er greit å holde det skjult for resten fram til det minimum har gått tre måneder...)

 

Uansett hva du bestemmer deg for...Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Det gikk veldig fint. Tok imot servering og lot det bare stå.Sa at jeg ikke hadde lyst på så mye. Lata som jeg drakk et par ganger. Satte meg selvfølgelig strategisk til under middagen ved siden av en som vet. Ingen spørsmål. Drakk alkoholfri drink på kvelden. Deilig å slippe alle spørsmålene. Så dette gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

 

Min erfaring er også at folk er overraskende lite observante i festlige anledninger, det er egentlig litt komisk. Så lenge man har et glass i hånda med et eller annet oppi, er det få som legger merke til om man drikker eller ikke. Eller om det er med eller uten alkohol. Men glass i hånda er et must! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...