Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 hvordan føles de, og hvor ofte pr dag har dere de? Kan de påvirke en åpning? Jeg er 28 fullgåtte uker i morgen, og har plagdes med noen kynnere fra uke 26, men syns de er med merkbare nå... Føles som om man får en svak magesyre, det er vanskelig å beskrive en kynnere, jeg får de om ettermiddagen/kvelden, og magen er hard, de er ubehagelige, og noen ganger litt onde... Ikke kjempevonde, men jeg kjenner de! Ikke har jeg UVI heller, da jeg nettopp har vært til lege... De kommer i hytt å gevær! Jeg er 3.gangs og hadde ikke kynnere med de 2 andre, og det er ikke samme barnefar som med de andre 2... Flere som har det sånn, og hva gjør dere?
1baby,og 1 spire Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 jeg hadde masse kynner med 1 barnet, og denne gangen er det enda værre. Har nesten hard mage hele dagen, så sant jeg ikke sitter eller ligger helt stille. Plagsomt mye med andre ord. Fikk beskjed at vis man har hatt det en gang i ett svangerskap blir det ofte mere og værre med de neste svangerskapa.
kakkabette mai10+april12 Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Jeg har hatt kynnere fra ca uke 23, er 38+1 nå. Ingen tegn til åpning for å si det sånn, men livmora får jo iallefall trent seg!! :-) De kommer mest om ettermiddagen/kvelden, med ujevnt mellomrom/antall.. Funker iallefall ikke å gå tur særlig fort, da blir magen steinhard tvert. De siste ukene har de også presset veldig på urinblæra, og det er ikke særlig behagelig... Men - ikke mange dagene/ukene igjen her nå, så nå er det bare nedtelling uansett:-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 23. april 2010 #4 Skrevet 23. april 2010 Er 2.gangs og får masse kynnere, jeg også.(ganske harde og gjerne med press nedover samtidig) Husker ikke helt når det begynte, men det er en god del uker siden(er i slutten av uke 31 nå). Jeg har fått beskjed om å prøve å ta det rolig, men det er litt begrenset hvor rolig jeg kan ta det med en aktiv 1,5åring i hus! Får aller mest på ettermiddag/kveld og når jeg gjør noe fysisk krevende eller går tur litt for raskt.. Gjør utover det ikke annet enn å puste meg gjennom de.. Har liksom godtatt at jeg kommer til å ha de resten av graviditeten..
Tullball Skrevet 23. april 2010 #5 Skrevet 23. april 2010 Magen blir stein hard (kjenner virkelig at hele livmor-muskelen strammer seg), de varer i 30-45 sek og jeg har de hele tiden. På ettermiddagen har jeg de hvert 5 min. Har de om natta også. Bytte stilling hjelper ikke for meg. Har hatt kynnere siden uke 16 (er nå 31+4). De er ubehaglige, men ikke direkte vonde. Presser på blæra så jeg føler at jeg må tisse... Har vært på føden for en sjekk. Hadde ikke modning og livmorhals ble målt til 3cm. Fikk sykemelding med streng beskjd om å TA DET MED RO! Har ikke gitt seg selv om jeg tar det rolig, men snakket med føden i går og de sa jeg ikke skulle bekymre meg så lenge jeg ikke hadde vondt eller det kom slim. Men hvis jeg skulle oppleve dette så måtte jeg ringe med en gang.., Tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å ta det med ro og bli alt for aktiv på BIM... Haha
LettBris Skrevet 23. april 2010 #6 Skrevet 23. april 2010 Tullball: Kan jeg spørre hvorfor du fikk beskjed om å ta det med ro når livmorhalsen ikke var moden? Har det noe med lengden på livmorhalsen å gjøre?
Tullball Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Sorry, lenge siden: glemt å sjekke om det var noe svar.... Jeg fikk beskjed om å ta det med ro fordi det kunne bli modning. Og siden jeg bare var 28 eller 29 uker på vei så ville det vært litt dumt... Er nå 32+6 og situasjonen er den samme. Fryktelig kjedelig, men verdt å vente litt til...
gravid me nr 8 :-) Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 jeg sliter også med mye kynnere å har gjort det siden uke 27 å i uke 30 var jeg på føden pågrunna va ekstreme kynnere å livmorhalsen min ble da målt til 2 cm...fikk 2 sprøyter med lungemodning....har fortsatt gått med masse kynnere å i uke 31+1 så var jeg hos jordmor å hun tok vainal undersøkelse siden jeg har mye mensmurringer å stikkninger å press i skrittet å fikk da vite at cervix var utflatet litt tykk men veldig moden å har nesten 2 cm åpning...jeg har født mine barn tidligere å tidligere å denne vil også komme tidligere...
sosol Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 Jeg og fikk beskjed om å ta det med ro selv om livmorhalsen ikke var moden. Men jeg ble kjørt i hui pg hast inn til sykehuset med rier da jeg var 29 uka på vei. Heldigvis stoppet dette av seg selv. Jeg fikk beskjed 2 uker senere att jeg har streptokokk gruppe b, noe som kan føre til tidlige rier. Har nå gått på antibiotika for dette, men må og få antibiotika intrasvenøst under fødsel. Bare fortsett å ta det med ro du Tullball, viktig for både deg og babyen når man har kraftige kynnere. Jeg er nå i uke 32, er ganske vansklig å ta det med ro til tider syntes jeg, men hender seg kynnere gir meg en påminnelse om å nå må jeg roe ned. Og disse er temmelig vonde. Jeg er 4 gangsfødene og disse kynnerene er vondere enn jeg noen gang har hatt tidligere. Så ro er viktig....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 1. mai 2010 #10 Skrevet 1. mai 2010 Mine kynnere utarter seg med at magen min blir steinhard og slik kan den holde seg konstant over lengre tid. Spesielt dersom jeg går tur begynner det med en gang og de gir seg ikke før jeg har sittet en stund etterpå. Får de ved sex, da kan de være veldig voldsomme etterpå.... dersom jeg går opp trappa osv. Er ikke så mye å gjøre med det, de er der for å forberede kroppen på fødselen, men det skal visst ganske mye til før de påvirker en åpning har jeg skjønt...
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2010 Idag gikk jeg ned trappa til svigermor (bor i 4.etg) med datra mi, i 2 etg måtte jeg stoppe, fikk skikkelig vondt i magen... Måtte puste meg igjennom det... Men det gikk over, tok det med ro de siste etg... ) Er 29+1 idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå