Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontordama på legekontoret nektet å spørre legen om jeg kunne få resept på syntocsinon sprayen. Nei det skriver vi ikke ut før etter barnet er født. Er det så farlig å få det før? Jeg tenker alt er greit å ha tilgjengelig så slipper jeg stresse med det midt opp i alt annet om det blir behov..( Jeg brukte sprayen endel sist gang..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dustete! Det store syntocinon-misbruket, liksom...

Skrevet

lurer på om det kan sette igang fødselen? las eit eller anna om det... sjekka opp i felleskatalogen, og der stod det at det var uteruskontraherende, altså livmora trekk seg saman... så dei vil vel ikkje gi det til gravide...

brukte det sist eg og, hugsar at eg las det då, og tenkte at eg skulle ha spart litt til neste gong, kanskje det ville sette igang fødsel ;-) men har visst kasta den...

Gjest Sharazi
Skrevet

Uansett er det vel legen som skal nekte slik, ikke legesekretæren..

Skrevet

Interessant, tror jeg har litt igjen i kjøleskapet - kanskje verdt å prøve til sommeren når jeg sitter der ti dager på overtid;-)

Skrevet

Å.. det visste jeg ikke.. Da skjønner jeg legesekretæren litt bedre.. Men syns nå legen kunne bestemt det uansett.. takk for svar dere:)

Skrevet

Syntocinon er det virksomme stoffet som finnes i det riefremkallende dryppet som noen får under fødsel for at forsterke rier og det kan farlig om man bruker det feil. Om man stimulerer brystene produserer kroppen et eget syntocinon og jeg hade nok prøvd det i stedet.

Skrevet

Spørs om det er så mye virkning igjen i den flaska, siden den bare er holdbar 1 mnd etter åpning.;)

Skrevet

Ja, men så har jeg ikke store forhåpninger heller;-) Var mer en kommentar om hvor dårlig jeg er til å rydde i kjøleskapet mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...