Gå til innhold

Mangler entusiasme rundt det å være gravid :( Flere?


RWM

Anbefalte innlegg

Har tenkt en del på dette siden jeg tok den første graviditetstesten...jeg føler liksom ingenting rundt dette med å være gravid..

Er det normalt? Er jo første gang jeg er gravid, og det gikk egentlig veldig fort fra vi begynte å prøve.

 

Jeg skal på UL 7mai, og da har jeg akkurat lirket meg over i 10.uke. Håper kanskje det å se noe vil hjelpe på følelsene rundt dette.

 

Føler meg skikkelig slem som sier det, men jeg er redd jeg ikke hadde reagert spesielt om jeg hadde mistet i SA nå...

 

Er det flere som føler som meg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg har det akkurat likens. Jeg ble uplanlagt gravid og kjenner lite glede over graviditeten. Nå skal det sies at jeg lenge har hatt lyst på et til barn, men det skulle være under andre forhold. Det skulle være planlagt og ønsket av begge parter, nå føler jeg det er kun ønsket av meg. Eller, det var i allefall ønsket. Nå føler jeg meg alene og vet ikke helt hva jeg syns. Forrgie gang jeg gikk gravid var jeg full av glede, fullstendig oppdatert på graviditetsukene, kjente en ubeskrivelig glede osv. Sliter mer nå og er veldig bekymret over hvordan dette kan utvikle seg. Håper virkelig disse følelsene forandrer seg i løpet av graviditeten. Gråter hver dag og har dårlig samvittighet for at jeg ikke føler noe.

 

Så ja, vi er flere i samme båt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det er mer vanlig enn folk vil innrømme - graviditeten blir veldig glorifisert. Man skal liksom vokse og gløde...

Men førstemann føltes det ikke slik.

Alt med kroppen var nytt, humøret var elendig - og når det ble bedre, følte jeg meg bare stor og klumpete...

Denne gang har jeg valgt å nedprioritere gravidtankene mine - hvis dere skjønner hva jeg mener.

Ikke tenke så mye på at jeg er gravid, bare leve som normalt - og kose meg, så jeg har det bra denne gangen...

Og jeg kommer ikke til å forvente særlig av de rundt meg, så vi har ikke sagt noe til familien ennå - har noen venninner jeg har delt det med,men ellers holder vi tett til iallefall uke 12/13. Er i uke 9 nå. :)

 

Det viktigste er alltid: slapp av og kos dere. Ikke gruble på alt som kan gå galt, alt man kanskje gjør galt - ikke stess og prøv å rekke over en million ting.. Alt ordner seg på et vis. :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler entusiasme og alle gode følelser rundt dette svangerskapet.Er gravid med femte barn og det passer lisom ikke på noen måter...ikke har vi plass i huset osv.... ...jeg synes det er flaut til og med...vi som var ferdige og klare til å nyyyte livet litt mere nå som barna er blitt større...minstejenta er 7 år gammel så dette blir en skikkelig ''etterpåklatt'' i tillegg....stønn!!! håper virkelig at jeg får bedre følelser etterhvert..men sånn føles d nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ DEILIG at det finnes noen som tørr å di det!

 

Hvorfor UL så tidlig? Jeg vil og..har så lyst å få alle de gode følelsene alle andre gravide snakker om, jeg tenker overhode ikke på det, kommer bare på at jeg er gravid viss noen tilbyr meg en øl eller no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig og glad or og endelig ha blitt gravid. men har ikke turt og slippe jubelen løs eller følsene ennå. Synes alt er skummelt, føler med ikke gravid, bare kvalm og sliten. og Håper på og komme over i 2 trimester snart og håper det vil hjelpe meg med og slappe av og nyte resten av svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er unormalt i det hele tatt jeg! Er førstegangsgravid selv, så har på ingen måte "egenerfaring", men har jobbet med gravide/barselkvinner før, og da var det ihvertfall helt ok og normalt å være litt ambivalent rundt en graviditet. Hadde det slik selv de første ukene, var så mye kaos rundt av ulike årsaker at babyen ble litt "borte" i alt. Nå er vi snart 11 uker på vei, og har begynt å glede oss:) Gi det tid, og snakk med noen du setter pris på/stoler på, så du ikke må bære på disse tankene alene. Ønsker deg alt godt, og beundrer deg for å være mamma til snart 5 stykker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...