Gå til innhold

foranliggende morkake, når kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morkaka ligger på framsida av magen.. altså ut mot magen. Har 2 barn fra før da lå den sikkert mot ryggen.. Kjenner nesten ingenting jeg.. er i uke 19... Med de andre har jeg kjent liv fra uke 14-16 . Når er det vanlig å kjenne liv? Vet det normalt er litt senere, men utrolig frustrerende. Tror jeg har kjent noe, men det er så svakt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 22 og kjenner heller ikke så mye liv. -Har morkaken foran!

Har lest en del innlegg her om det og det er vanlig at det tar litt lengre tid når den ligger der... Hvis du har kjent noe svakt, er det sikkert babyen:) Morkaka demper veldig mye av bevegelsene...

Skrevet

Jeg har også morkaken foran. Kjente de første dultene når jeg var i uke 19. Begynte å kjenne spark i uke 21...:)

Skrevet

Hei!

Eg er førstegangs og er 20+5 i dag. Har og morkaka forran, og nå har eg kjent liv kvar dag siden helga (ca ei uke). Ikkje alltid så mange gongene til dagen og kjempe tydelige, det varierer litt. Men glede meg til å kjenne dei tydeligere og oftere:-) Kjempe herli følelse:-)

Er nok ikkje lenge til du kjenner dei, lykke til:-)

Skrevet

De to andre svangerskapene lå den nede/bak, og jeg kjente liv i uke 14 og 11. Denne gangen ligger den foran, og jeg kjente liv allerede i uke 9 1/2. Men det er mye mindre å kjenne enn på tilsvarende tid nå (uke 18) denne gang enn de to forrige. Kjenner det, men ikke så godt.

Skrevet

Hei.. uke 23 her og kjenner godt med liv innvendig og ned mot skrittet på en måte på utsiden kjenner jeg det best nede ved skambeinet..noen dager kjenner jeg mye og andre dager nesten ingen ting.. sist lå morkaka bak og jeg kjente mye tydeligere sparkene på utsiden.. nå blir det et svakt dunk og ikke et fot på et bestem sted. Jeg tror det har veldig mye å si hvor og hva slags bevegelser babyen lager på hvor tydelig en kjenner det med foranliggende morkake. Jeg kjente alle slags bevegelser med gutten min.. nå er det litt mer begrenset til spark og slag og sånt... foreløpig hvertfall..

Skrevet

Jeg er i uke 19 og har ikke foranliggende morkake, men kjenner fortsatt ikke liv. Var på ultralyd for to dager siden og alt er normalt:-) Det er så inviduelt når man kjenner liv, ingen fasit for det!

Skrevet

Hei du. Jeg er førstegangs med forliggende morkake og har kjent ordentlige spark siden jeg var i uke 20. Er nå i uke 28.

Skrevet

hadde morkaken foran i mitt svangerskap og kjente liv første gang da jeg var 20+5.

Skrevet

så bra. Da høres det ikke ut som jeg trenge bekymre meg:))

Håper det blir tydeligere snart:)

Skrevet

Har foranliggende morkake jeg også og er nå i uke 19+3. Har bare kjent noen bittesmå antydninger som kaan være babyen. Gleder meg til å kjenne spark. Håper det kommer snart. Blir så fint å kjenne at babyen beveger seg ordentlig der inne. Vet jo at den er der og beveger seg rundt. :-)

Skrevet

Hellu. Har selv foranliggende morkake, og er i uke 20, og kjenner nå endelig livstegn fra det lille mennesket som bor der inne. MEN, veldig defuse spark, som far ikke kjenner ennå, til hans store fortvilelse.. Og da har jeg et litt dumt spm... Denne dumme forranliggende morkaka, må den ligge forann hele svangerskapet, eller flytter den seg sånn litt etter vært? Jeg trodde iallefall det, men den har da ligget på samme sted i ganske lang tid nåå, så ble litt usikker. (= ??

Skrevet

Godt det er fler som lurer, for det har jeg også lurt på - om den flytter seg etterhvert .....

Skrevet

heihei, jeg spurte jordmor om dette da jeg var på ultralyd, å hun sa nei, at morkaken forblir på samme sted gjennom hele svangerskapet, men etter hvert som barne vokser og magen blir større, vil den ikke dekke hele fronten. å sparkene kan være lettere å kjenne på sidene. klem

Skrevet

Den flytter seg ikke, men livmoren blir større uten at morkaka følger det tempoet. Husker ikke når den har vokst ferdig i omkrets, men det er ganske tidlig. Så etter hvert dekker den jo bare en liten del av forveggen, der den tidlig i svangerskapet dekket hele eller nesten hele.

Skrevet

Fant på babyverden at morkaka er ferdig utvokst i omkrets i uke 20, vokser etter det bare i tykkelse.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Har også foranliggende morkake, og kjente ikke liv på lengelenge! Men den siste uken har det virkelig vært fest i magen...er 20+6...her er det visst både saltoer og banking, noen ganger har han nattskift, andre ganger, som i dag er det visst dagvakt som gjelder...merker det mest når jeg sitter, og enda mer når blæra er full ;-) Kan tenke meg det skal bli livlig her om noen uker, når plassen blir trangere...puuuh...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...