Gå til innhold

"rusmisbruk" og BV...Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos familievernkontoret et par ganger med mannen min nå og pratet med en terapeut for å bedre forholdet vårt...Lurer på, hva skjer om man nevner/prater om mannens tidligere "rusmisbruk"?

Er ikke slik at han er narkoman, men han pleide/pleier å ta seg ekstra når han feks er på fest..

Er ikke slik at han ruser seg når han er hjemme og i nærheten av barnet.

Blir BV koblet inn? Sier terapeuten dette videre til politi eller noe?

Dette er et av de store problemene mellom oss...Før vi fikk barn, så pleide jeg også å gjøre det når vi festet/drakk, men ikke nå lenger. Jeg vil ikke ha slike ting eller mennesker mer i livet mitt, men mannen min fortsetter å henge med slike folk og gjør slike ting bak ryggen min når jeg ikke er sammen med han. (når han fester). Og etterpå lyver han til meg og sier at han ikke har gjort noe..

Siden dette er et av de store problemene mellom oss, så er det dumt at jeg ikke tør å nevne det for terapeuten..

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker på hvilket lovverk familieterapeuter kommer under, men generelt sett har de jo taushetsplikt. Det er ganske vanlig at slike taushetsplikter kan oppheves (og at meldeplikt kan forekomme) om man mistenker alvorlig omsorgssvikt.

Det er ingenting som tilsier at barna deres utsettes for omsorgssvikt fordi far går på fest av og til, samme hvor mye mor misliker fenomenet. Hva som har skjedd tidligere er irrelevant.

Skrevet

Hi her

Så da kan jeg "trygt" nevne at han pleide/pleier å ruse seg når han er på fest?

Vil ikke at BV eller politi skal bli koblet inn, for vi er gode foreldre, begge to.

Skrevet

Så lenge det ikke er noe som påvirker barna, måtte terapeuten ha en veldig spesiell tolkning av sin taushetsplikt for at det skulle føre til at vedkommende involverte barnevern, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...