stripete sjiraff Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Tenker kanskje mest på dere som er førstegangs da, og ikke har masse som bare skal arves fra storesøsken. Hva har dere i hus nå, og hvor lenge er det til babyen kommer? Vi har så langt skaffet oss vogn med regntrekk og insektsnett, fire bodyer, to bukser, en sparkebukse, en bomullsjakke og en tynn sommerlue. Så det er en del til som må på plass!
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Vi mangler ikke så veldig mye. Men har termin 4.mai, så er jo endel tid før deg. Det jeg husker vi mangler nå er insektsnett til vogna, og en uro til senga. Ellers har vi det meste tror jeg!
Brenda med 2 ute Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Litt klestips =) Ikke kjøp så mye klær til babyen. Man får utrulig mye! kjøp inn litt av hvert i str 50-56 foreløpig. De aller fleste gir gaver i 62-68. Og for guds skyld, bytt klær dere ikke føler passer eller ikke passer sesongen. Jeg turte ikke det for jeg var redd folk skulle bli fornermet og dermed så ble klærne heller ikke brukt desverre =( Bare ett tips, jeg rakk ikke å bruke alt til vesla når hun kom i -07 Nå har jeg arvet masse til gutten. Så jeg har kjøpt litt dyrere plagg til han som jeg har sikklet etter lenge =) Lykke til =)
swirly Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Jeg er også førstegangs, men jeg har kjøpt mest basisplagg i 50-56, som bodyer og joggebukser, for alle sier at det vokser de så fort ut av. Så de tingene jeg syntes er sååå fine og har lyst å bruke lengre, har jeg kjøpt 62-68, er jo moro når man finner noe man elsker at de kan bruke det lengst mulig. Men jeg er spådd en lang unge også da, ho arver hvertfall lange ben etter han far sa jordmora på ul.
neelie Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Alt av de "store" tingene er på plass Har ellers kjøpt å fått noe av mamma å svigermor En liten liste: 3-4 par sokker 3 sparkedresser 1 lue minst 10 bodyer i ulike størrelser Noen bukser Noen gensere "Bomullsko" Ellers diverse smokker, badeutstyr, kluter, håndklær m.m... Har termin om 36 dager så var greit å få alt på plass
*LillaMeg* Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 Har egentlig alt, selv om jeg ifølge div lister rundt omkring her på forum mangler en del.. Ser ikke på det som så tungt.. Bilsete. Vogn + dyne + sengesett til dyna Seng + madrass + tissegreie + 3laken + masse sengesett (Var salg.. ) Stellematte og kommode Stelleting (Bleier, kremer, pudder, kammesett, ammeinnlegg, kluter osv) Masse klær 2helsetepper. 2 fleecetepper.. Noe er gaver, noe er kjøpt på salg gjennom hele svangerskapet.. Alt er klart og 13dager til termin..
Ccathrine Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Her har vi fått det meste. Sengen arvet jeg etter meg selv:) Stellebord fikk jeg penger med farfar til å kjøpe:) Jeg og sambo fikk gavekort på 5000kr med has far til jul som gikk med til litt klær, ammeinnlegg i ull, bilstol og bæresjal. Det meste av klær har vi fått, så det i størrelse 62 og oppover har jeg ikke styring på. Men i str 50 har vi to bodyer, resten er i str 56 og der har vi: - 6 bodyer - 1 jakke-bukse sett i mikke mus:) - 2 sparkebukser - 5 luer (ramlet inn fra alle kanter, har ikke kjøpt 1 selv) - 5 par sokker - 2 strømpebukser - 2 sett med strikket klær som en kommende gammeltante har laget, men de er litt store tror jeg. Er ganske forberedt på at jeg får en del ting etter han blir født:) termin om 2 dager
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg er akkoratt ferdig med mitt så her kommer en laang liste Vogn, insektsnett,stellebag,regntrekk,sprinkelseng,madrass,sengtøy og sengesett,Stellebord,håndklær,kluter,badebalje,badetermometer,febertermometer,badeolje,gratisprøver på bleier fra libero,ammepute,ammebh,bleiebøtte samt poser,babytepper,leketeppe,lekegrind,babygym,vippestol,bilsete,babycalling,steralisator,brystpumpe,har arvet MASSE klær!!! ja tror jeg fikk med meg alt nå
2010 Mammaen Skrevet 22. april 2010 #9 Skrevet 22. april 2010 Jeg har kjøpt enormt mye, så jeg orker ikke liste opp alt. Har så og si alt man får av utstyr man trenger. Har kjøpt masse klær (sikkert for mye!) og fått en del klær av familie og venner. Har kjøpt alt nytt, og siden dette er vår første, jeg er rimelig voksen og har hatt god råd i år har det gått veldig mye penger. Sikkert noen som ville fått granatsjokk! Men jeg har kost meg masse med det, og har ikke kjøpt noe vi ikke trenger så jeg har god samvittighet. Vi får nok som andre også masse gaver av familie og venner, så kommer til å ønske meg litt store størrelser så tingene blir brukt :-) Det eneste jeg mangler nå er stelleprodukter, som jeg er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. Er 36+5 i dag - så føler jeg er rimelig i rute. Skal begynne å vaske og stryke alt sammen nå ;-) Fikk overraskende 10.000 kr av svigerfar forleden, som skal spares til en god vognpose og matestol til høsten når tiden er inne for det (og sikkert en del andre ting).
Sjokolademonster Skrevet 22. april 2010 #10 Skrevet 22. april 2010 Har litt fra før iden dette er nummer to, men har kost meg litt og bestillt dill og dall de nettene jeg ikke har fått sove.. Har kjøpt ny vogn, stellebord, stellematte, kluter, lammeskinn, helseteppe, litt klær, noen gulpekluter, insektsnett/himmel til seng, vognrangle med navn på, smokker med navn, navnebokstaver til barneromsdøra, flaske som varmer seg opp selv til 37 grader ved hjelp av en patron og lammeskinnsrens. Ser at det er mye som mangler enda, men har 10 uker igjen :-)
Gjest Sharazi Skrevet 22. april 2010 #11 Skrevet 22. april 2010 Det har vært så artig å handle inn til babyen, så det er vel lite vi mangler nå... Heldigvis har vi arvet en del og da. Mangler kun lammeskinn, stelleveske, insektsnetting, regntrekk og ting til stell. Babycall og vognpose kjøper vi senere. Vi har fulgt denne handlelista ganske nøye: http://www.ammetaka.no/Baby/utstyrslista/shoppinlistautskrift.php Jeg har ikke termin før 15.juni, så har vel tatt av litt.. Vi har et par bodyer i str. 50, resten av klærna i str. 56. Og det er så vanskelig å ikke kjøpe mer!! Men nå må vi vente litt! Eller bare handle større størrelser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå