tromsøjenta Skrevet 22. april 2010 #1 Skrevet 22. april 2010 Det virker som mange vasker disse for seg selv. Fins det noen argumenter mot at jeg skal kunne vaske de sammen med mine og mannens klær? Bruker uansett parfymefritt vaskemiddel og skyllemiddel. Dersom det er en god grunn til å vaske dem for seg selv vil jeg selvsagt gjøre det. Kan bare ikke komme på noen selv...
1baby,og 1 spire Skrevet 22. april 2010 #2 Skrevet 22. april 2010 Jeg har vis jeg har hatt til en full maskin, vasket den med kun baby klær.Men er det bare noen få nye plagg vasker jeg det sammen med vesle jentas og våres klær. Kommer jo ikke til å vaske bare ett og ett plagg siden når han er født heller.For da blir det jo til at man vasker etter som ting blir brukt. Jeg ser ikke noe galt i detta, og kommer til å gjøre det slik fremover også.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 22. april 2010 #3 Skrevet 22. april 2010 Jeg har gjort begge deler.. Har det vært tiss/bæsj på klærne synes jeg det har vært ok å vaske dem for seg selv. En annen grunn til at de har blitt vasket for seg selv, har vært at veldig mye av klærne til oss voksne ikke kan vaskes på så mange grader som baby-tøyet. Da sønnen min var mindre, vasket jeg klærne for seg selv... Bare fordi jeg var litt usikker og sånn.. Nå vasker jeg ofte sammen med våre klær..
stripete sjiraff Skrevet 22. april 2010 #4 Skrevet 22. april 2010 Har sett på de få plaggene jeg har kjøpt så langt at de kan vaskes på 60 grader eller mer, mens mesteparten av mitt og mannens tøy helst skal gå på 40 grader. Så da blir det nok litt delt av den grunn. Men utover det ser jeg ingen grunn til at babyklærne tar skade av å vaskes sammen med våre klær, eller omvendt, så lenge det brukes parfymefrie vaskemidler.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 22. april 2010 #5 Skrevet 22. april 2010 Jeg leste et sted (husker ikke hvor) før jeg vasket de minste str på klærne til tulla, at tøyet bør vaskes hver for seg de første mnd på grunn av annen bakterieflora eller nor sånt... Så det hadde ikke noe med om man bruker parfymefrie vaskemidler fra før! Har kjøpt merket "Neutral" til lille tulla, og kommer til å vaske hennes tøy alene 3-4mnd...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 22. april 2010 #6 Skrevet 22. april 2010 hmm.. æ trør alt i maskin.. eneste æ sortere etter e farge og selvfølgelig går undertøy for seg sjøl. Om det e tiss/ bæsrj på klærne.. eller sånn som mathias sine nu når han kommer fra bhg full v sand å dritt vaske æ det aleina!
ma:) Skrevet 22. april 2010 #7 Skrevet 22. april 2010 Vasker det alene nå før hun kommer, men da er det så mye som må vaskes uansett. Etter hvert blir det nok mer tilfeldig om det vaskes alene eller sammen med vårt. Bruker i større grad mykemiddel til hennes klær, og er ikke alle våre jeg vil ha det i (feks dongeribukser). Ellers er det jo mer av babyen sine klær jeg vasker på 60 grader enn våre. Som deg bruker jeg uansett parfymefritt vaskemiddel.
mamman til Fillip Skrevet 22. april 2010 #8 Skrevet 22. april 2010 Jeg lurer litt på da hvor lenge skal man vaske nye klær før de brukes til de små? Håper det er greit å fortsette på tråden her... hilsen usikker førstegangs;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå