Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville bare høre her om noen har hatt noe sånt eller kjenner noen som har hatt det sånn før jeg begynner med hysteriet mitt...

jeg er 15 uker på vei nå, og i 3 dager nå, litt tidlig om morgenen får jeg noe jeg kaller "blackouts"..

Det skjer når jeg leverer 2 åringen min i barnehagen..

Det svartner litt for øynene, jeg blir svimmel og får en følelse av at jeg ikke får puste g da føles det som hjertet løper løpsk.. men det varer ikke så lenge av gangen.. bare til jeg setter meg ned og tar kontroll...

Jeg har tidligere vært så plaget av ubeskrivelig sterk kvalme at jeg har hatt problemer med å få i meg skikkelig mat..

Men dette blackout "anfallet" har kommet nå samtidig som at kvalmen har roet seg og jeg har begynt å få i meg mat.. kan kroppen få sjokk av å plutselig få vanlige spiserutiner igjen etter litt over 14 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykket ditt er nok litt ute å kjøre. Det er vanlig for gravide å være svimmel og at det svartner for en liten periode. Jeg var selv utrolig mye svimmel rundt uke 15. Og det har gått over nå (er 25 uker). Husker det også fra forrieg svangerskap. Det er nok ikke farlig, men prøv å ta det med ro litt og sett deg ned med hode mellom beina hvis du svartner. Det er ikke noe behagelig. Og hvis du synes det blir veldig mye så kan du jo ringe til legen eller jm for å få en ekstra sjekk.

Skrevet

Er nok blodtrykksfall ja! Har vært veldig plaget med akkurat d samme i dette svangerskapet. Merket det første gangen rundt uke14-15, er nå i uke 19 å får fortsatt "blackouts", men jordmor sier det er helt normalt og ufarlig, så får stole på det... Bare innmarig ubehagelig når det skjer, spesielt hvis man sitter i bilen på tur til å fra barnehage :/

Skrevet

Ja, sannsynligvis blodtrykk fall. Opplevde det første gang rundt den tiden. Alt ble svarte og ørene ble blokkert til jeg satte meg. Trodde jeg skulle svime av. Er ganske vanlig har jeg hørt og ufarlig men få legen til å sjekke blodtrykk neste gang du er hos ham. Føler at dette bare skjer hvis jeg står og er enten sliten eller ser oppover så hvis jeg er litt obs på det og tegnene så går det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...