Gå til innhold

hva trenger vi til babyen??


tulla<3sep2010

Anbefalte innlegg

Her er det vår første, og jeg har egentlig ingen anelse av hva jeg behøver.. Kanskje noen andre her inne vet?

Alle venninninen mine har fått vår og sommer babyer, så er usikker på hva jeg trenger til en oktober baby:)

 

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt høstbarn før. Den gangen brukte jeg mye ullbody og ullstrømpebukse innerst og bomullsbody utenpå som jeg byttet når barnet hadde gulpet for mye. Nøstebarn har gode ullsokker til babyer som rekker til langt opp på leggen. Tynne luer i bomull eller ull/silke er fint, barna taper mye varme fra hodet.

 

Med en god dunpose til vogna trenger man ikke så mye uteklær (hvis ikke du ønsker å bære i sele da). Bortsett fra de helt kaldeste dagene i februar (med - 15) var det for oss tilstrekkelig med lue og votter, evt en ullvest, når barnet lå i dunposen. Det blir virkelig varmt nedi der!

 

Jeg hadde også noe tykkere ullklær som barnet brukte når vi skulle kjøre bil. Jeg valgte å kjøpe ullpysj fra nøstebarn som jeg brukte i bilen først og som pysj når barnet ble litt større. Det går også an å kjøpe f.eks en fleecedress. Bukte også et lite ullteppe i bilen, slik at han ikke trengte så mye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et desember barn fra før.

Ull inders :)

Hvis du har noen i familen som strikker er jo det supert.

De hjemmestrikkede ullplaggene jeg fikk når knotten ble født har vært kjempe masse brukt.

var supre og ha på i vogna, så hadde han dunpose.

Du kan også ha skinnpose hvis du ønsker det.

Jeg for min del er ikke så fan av voksi pose, føler ikke de er gode nok for vinteren skal jeg være helt ærlig med deg.

 

Ellers hadde vi en sånn kjøredress med hull til bilsete spenna.

Den var genial å ha på i bilen.

 

Du kommer til å få masse klær i gaver siden dette er første mann.

Tror nesten ikke vi kjøpte et klesplagg før knotten var 1 år.

Han fikk så masse klær-

Så du kan du supplere litt etter hvert når du ser noe evt mangler....

Men som sagt tidligere, ull undertøy det trenger mann til et høstbarn.

 

De på h&m er veldig tynne og ikke noe sørlig kvalitet, derimot cubus har noen kjempe gode ullklær i merket peanuts, de har holdt seg kjempe godt å er litt tykkelse på.

Ellers så er ullklærene til janus kjempe supre.

Min ærfaring vartfall.

Ser noen har skrevet tidligere om nøstebarna, de har jeg aldri handlet av, enste jeg har hørt er at det er gode ull klær men VELDIG store i str.

 

Jeg liker best å se på klærne og kjenne på dem før jeg handler dem, liker ikke å handle babyklær der det må sendes via postordre, stress det!

 

 

Obs: De selger også ullklær på sparkjøp, helt greie de også men minsten har klagd litt på at de klør litt...

Så vi har kjøpt mest janus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn, bilstol (om du har bil) og seng må jo nesten være på plass. Og litt ullklær i strl 56. Og en vognpose. Og bleier, kluter og noe å stelle på. Ellers kan man jo kjøpe inn etterhvert som man savner noe. Alt trenger ikke være på plass med en gang! Fødte selv 5 uker for tidlig sist, og kom til at det sånn utstyrsmessig sikkert var like greit;) Hadde allerede rukket å kjøpe inn litt ting jeg ikke hadde bruk for, og så fikk vi jo så masse klær i gaver at jeg måtte bytte en del i større størelser fordi gutten vår vokste raskere enn vi rakk å få brukt alle de fine klærne.

 

Så mitt råd er å stresse ned innkjøpene i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...