bella med boble i magen Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei! Jeg er nå (dessverre) ferdig med permisjonen min og er tilbake i jobb. Jeg er sykepleier og jobber hovedsakelig natt.. Hvordan kan jeg ta ut ammefri? Ikke kan jeg reise hjem midt i arbeidstiden og ikke kan jeg komme senere på vakt og heller ikke dra hjem tidlig uten å lage problemer for kollegaene mine. Selv om sjefen min mener at dette er helt greit hvis jeg har SAMVITTIGHET til det. Er det noen som vet om det er noen annen måte å gjøre det på?! Hva har vi egentlig krav på? takk for hjelp fra en delvis fortvilet mamma:) bella ps går det ann å bytte nick? isåfall hvordan..
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Se hvordan det passer med rutinene deres. Ammefrien skal jo brukes til å amme, hvis ungen din ikke spiser til de tidspunktene (fra 22-08???) så har du strengt tatt ikke krav ammefri. Hvis ungen din er en mårrafugl som elsker mårrapuppen så hadde jeg glatt dratt kl 0700 og heller skrevet en utfyllende skriftlig rapport.
lille sprelle Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Høres ut som om du har en vrang sjef. Det skal legges tilrette for det. Du kan samle opp tid før/etter vakt eller du kan ha pauser midt i vakten. Det er jo ikke noe i veien for å bruke ammepausen til å pumpe heller.
erteposen + 4 Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Skal du amme om natta? Jeg forstår sjefer og kollegaer som regerer litt på at damer med barn insisterer på ammefri, og det er jo alltid noen som må jobbe for en. Jeg hadde det ganske greit med nr 2 siden de kunne komm på jobben, han var under 6 mnd. i lunchen, og jeg gikk hjem tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå