Trolleliten Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 I går hadde jeg hard og stram magen, og kjente ikke mye liv.... Ringte Ahus og ble satt over 4 ganger før jeg fikk beskjed om at jeg måtte gå gjennom lege eller helsestasjon... Oppgitt spiste jeg 2 kvikk lunsj og tok meg en blund... På kvelden kjente jeg at noe var i gjære og fra 23-01 hadde jeg rier med 4-7min mellomrom med en varighet på 50-130 sek. Rimgte da føden og fikk beskjed om at det var fullt på Ahus så de skulle ringe meg opp igjen. Fikk beskjed om å reise til Bærum istedet, Var fremme der kl 02.00 og ble sjekket kl 02.30. Hadde da 4cm åpning og ikke altfor vondt. Fikk klyx og en dusj, og koste meg der til vannet ikke hjalp lenger. Fikk fødestue og merket at smertene tok seg opp... Fikk en trykketrang på slutten av riene og jordmor målte da 6cm kl 03.30 Kl 04.00 var det full åpning og ca 04.20 spratt jenta ut. Det var vel da 3-4 pressrie. Måtte sy noen sting, men merker ikke noe til det. Jenta var mindre enn sin søster, 3340gram og 48 cm lang - selvfølgelig helt perfekt!
mamman til Fillip Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Gratulerer så masse, kos deg med lille jenta! å forresten, Rikke! Helt nyyydelig navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå