Gå til innhold

Dette med vekt igjen...


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært på 9 mnd kontroll og hs var ikke helt fornøyd med vekta til snuppa. Hun hadde bare lagt på seg 400 g på 3 mnd, og det er jo litt lite. Men jeg skjønner ikke, for hun spiser 4 faste måltider i døgnet pluss pupp morgen og kveld, og litt frukt og kjeks innimemellom. Vann til måltidene. Men hun bæsjer veldig mye syns jeg, to-tre bæsjebleier om dagen. Er det vanlig eller? Hs sa at jeg ikke skulle bekymre meg, for hun er jo ikke tynn liksom, bare flatet litt av på vektkurven sin. Er bare redd for å overse noe... Hun var 73,5 cm og veide 9150 g (hun er 9 1/2 mnd).

 

Jeg kan jo tillegge at aktivitetsnivået er høyt, det går i ett absolutt hele tiden altså ;oP I tillegg var hun syk for noen uker siden og da spiste hun lite i en ukes tid, og jeg så hun ble tynnere, men nå er matlysten på topp igjen :o)

 

Ellers så må jeg bare få si at jeg følger med dere juli-jentene, selvom jeg ikke skriver så mye, så er jeg inne å leser hver dag :o) Formen er stigende (om enn noe sliten) og magen er voksende ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var vanlig at vekten skulle flate ut litt jeg nå som de blir mer aktivi. Men må bare si dere er heldige som får litt oppfølgining på hs(selvom det er litt blandet kvalitet hos min hs) vi har ikke noe mellom 6-1år.

 

Godt at du er oki i formen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her som knerten har ligget i øverste sjiktet på høyde/vekt kurven, var han på 9 mnds kontroll nesten ned mot midten. Dette selv om han spiser MYE. Spiser jo snart like mye som meg jo, 2 skiver frokost, 2 skriver lunch, middag + fruktmos, og stor grøtporsjon til kvelds. Samt at han får smake på vår middag og får litt frukt utenom innimellom.

HS var derimot ikke no bekymret, han er bare veldig aktiv.

Her er det alt fra 1-3 bæsjebleier om dagen, så tror det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var det lillebror la på seg på 3 UKER ved rundt 8mnd alder :o)

 

Jeg tror nok ikke man skal bekymre seg så veldig for den vekta. Dersom barna er fornøyde. leker og ikke virker syke på noen måte, så er nok alt som det skal. Og julibarna er nå såpass aktive og høyt og lavt hele dagen, så det er vel strengt tatt ikke noe rart at vekta ikke går så mye opp. Det kreves noe for å være så aktive.

 

Dersom du likevel er bekymret, synes jeg du skal dra innom helsestasjonen på en kontrollveiing om ikke så lenge. Begrunnet i at trylla var syk nylig og du vet at hun da hadde dårlig matlyst. Da bør jo vekta sprette opp nå når hun spiser normalt igjen. Det var det som skjedde her på de tre ukene med lillebror. Syk rett før kontroll, litt utflating på kurven og tre uker etterpå var vekta på normalen igjen.

 

Godt det går bra med deg Magica. Hvor langt er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Godt å høre at tryll ikke er alene om å være en storbæsjer ;oP

 

Jeg er nå 16 uker på vei, og det syns godt :o) Tiden går mye fortere nå enn sist, for nå har jeg så mye annet å holde på med. Ikke bare bare å holde tritt med ei lita med rakett i rompa... :o) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...