Gå til innhold

Jeg klarer ikke å holde maten nede. Gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er spesielt på ettermiddagen og kvelden at jeg er mest kvalm, og derfor kommer middagen opp nesten hver kveld. Hvis jeg spiser veldig lite hjelper det noe, men det virker som om noe "ligger godt i magen" og annet ikke.

Er det flere som plages av dette, eller har råd som kan hjelpe? Jeg blir så slapp og uggen av å kaste opp. :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg er også sånn,kvalm og brkninger døgnet rundt.Blir fulgt opp på sykehuset for å se om jeg får i meg nok næring,Jeg fikk afipran kvalmestillende,ring legen i morgen og få resept på det:)

Skrevet

Takk for svar!

Hjelper det mot kvalmen som kommer som en følge av å ha spist også? Det høres herlig ut, i såfall.

Jeg håper det går bedre med deg snart, og at du får i deg den næringen du skal! :-)

Skrevet

Hei.

Da er vi flere i samme båt. Jeg er kvalm 24 timer i døgnet, men kaster heldigvis ikke opp mer enn 3-5 ganger. Har også fått de tablettene, men jeg blir så trøtt av de at jeg ikke klarer å ta meg av 10 åringen i huset.

Så jeg sliter meg igjennom dagene, med flatbrød med smør på og ris med salt på som min mat. I tillegg klarer jeg å holde på "shakes". Har kjøpt Allevo shake (egentlig slankepulver) som jeg blander med melk istedet for vann. I følge legen er dette bedre enn at jeg spiser vanlig mat som bare kommer opp igjen. Håper det gir seg snart nå. Oppdaga at jeg var gravid med at jeg var kvalm, og da var jeg bare i uke 4. Nå er jeg i uke 7 og det er ingen tegn til bedring.

Men det er verdt det. Hver en tur på do, er et bevis på at vi endelig skal få nr 2..

Lykke til, og håper at dere får god hjelp med deres kvalme.

Skrevet

Takk for fint svar! Ja, vi får glede oss over at det ihvertfall er symptomer så det holder! Ha ha. "I'll keep me eye on the prize", som det heter, så går det vel over snart. :-/

Skrevet

Har dere prøvd akupunktur? Eller disse akupressur-armbandene fra apotenet? Vel verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...