Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Har termin 1. september og lurer på om jeg skal kjøpe bodyer med kort eller lang arm? Strl 50 og 52 for de første uker/mnd jeg tenker mest på. Tenker å kjøpe ull/slike. Er det vanlig å bruke lue på barnet også inne den første tiden? I så fall hvor lenge? Siste spørsmål: Er det noen her som har erfaring med svøpepledd? Tenker å anskaffe det men er usikker på om det blir voldsomt med pysj+svøpepledd+dyne etc. Og hva med sånn sovepose jeg ser masse reklame for, er det nødvendig og i så fall når? Hjelp....(det er så mye å lære!)
høstbarn:) Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Min gutt var 52 cm og 4,3 kg. Ble ikke mye bruk for de minste størrelsene for å si det sånn. Tror han hoppet rett inn i 56 og raste ganske kjapt over til 62. Vi skal ha barn i oktober nå, og kommer ikke til å bruke kortermet body. Det er jo bare på kjempevarme dager det er aktuelt. Svøpepledd? Vet ikke hva det er:) Vi brukte en slags sovepose sist, den var så praktisk. Dyna bare forsvant når barnet sparka. Lue inne? Tja, helt i begynnelsen. Vanskelig å vite akkurat hva man skal ha, fordi veien blir litt til mens man går. Noen ting blir man veldig glad i, mens andre ting blir lite/ingenting brukt.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 21. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2010 Svøpepledd: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=625
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg har termin 23.sept, og føder muligens litt før det siden forrige kom 2 uker før termin...Her har jeg ikke kjøpt inn noen kortermede bodyer, for tror ikke det blir nødvendig - det er jo kun på de aller varmeste dagene at det blir aktuelt, type juli-august. Har imidlertid kjøpt inn en Janus langermet ullbody i str 50, siden jenta mi svøøømte i str 60-bodyene første månedene sist;) Tror vi brukte en blanding av 50 og 56 de første 3 mnd sist, siden jenta (overraskende nok!) bare var 2900 g ved fødsel, og har holdt seg liten helt siden da (bruker f.eks str 80/ 1 år nå, selv om hun er 1,5). Så klok av skade fra sist gang, kjøper jeg inn en del str 50-tøy denne gangen. Nyfødte skal ikke bruke lue inne, dette pga faren for overopphetning. Det er bare de første timene etter fødsel at det evt. er nødvendig pga fuktighet i håret/ varmetap. Finnes det egne svøpepledd altså? Vi brukte bare et vanlig babypledd fra Ikea da vi reiva jenta vår, funka ihvertfall fin-fint det=) Vi har faktisk aldri brukt dyne på jenta vår enda- i starten syntes jeg den var altfor stor og klumpete til lille babykroppen og nå sparkes den bare av uansett;) De første månedene brukte vi derfor bare et lite ullpledd over fleecepleddet, og etterhvert da jenta ble større gikk vi over til sovepose fra H&M- ved ca 6 mnds alder el no..
Marthe-Mor-til-2 Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg har oxo termin i september.. kjöper dere kjoler til jentene? eller blir det for kaldt?
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Jeg tenker upraktisk hva gjelder kjoler. Men er ikke no jente-jente heller da om du forstår Det finnes egne svøpepledd ja, se f.eks. linken jeg har lagt opp lengre opp i tråden. MÅ jo ikke være dette heller da, men så så utrolig søtt & koslig ut
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Kjoler går jo an med ullundertøy under, men av erfaring fra sist så ble kjoler minimalt brukt, fordi de er så upraktiske og klumper seg oppover kroppen deres m en gang. Dessuten hadde vi bare kjoler i str 56 og oppover og de var jo altfor store, slik at jenta "drukna" i dem rett og slett;) Mulig at jeg kommer til å kjøpe en liten kjole i str 50 denne gangen, som kan brukes når hun skal "vises frem" til besøkende, men det blir ihvertfall ikke flere enn en.. Ja, jeg så pleddet- det var søtt, men rimelig stiv pris da:p Ikea-pleddet funka supert, og kosta vel en femtedel sånn ca, så tror vi går for det denne gangen også gitt;) Det var forma som et slags spøkelse eller noe, med en slags "arm" ut på den ene siden, og derfor var det så godt egna til svøping synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå