Gå til innhold

engelsk oversettelse- chickenpox- smitte på nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i oversettelsen at det var vannkopper, men har kommet frem til at det må være helvetessild... Kan det stemme?

Fikk overnattingsbesøk av min bror i påsken, og hadde da en nyfødt på 1uke, og også ei på 2år. Han hadde da sannsyligvis helvetssild, men det hadde tørket ut. Men det blusset opp igjen når han kom hjem til seg.

Er nå redd for at den lille kan få det, (vannkopper da), men går det an? broren min ble sm og fikk beskjed om at det var en liten mulighet for at det var smittsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er røde hunder!

Skrevet

Hm.. trodde det var røde hunder jeg...men mulig det var vannkopper. (Det er i alle fall ikke helvetesild)

Skrevet

Røde hunder heter Rubela på engelsk..

hi

Skrevet

I følge "google translate" er det vannkopper

Skrevet

Chickenpox er vannkopper.

Helvetesild forutsakes av samme virus som vannkopper, og er en type vannkopper men kan få dersom man har hatt vannkopper, men likevel ikke blitt helt imun.

Skrevet

Kan helvetssild være smittsomt??

Er jo selv bekymret for mine søte små, spes den nyfødte...

Skrevet

Ja, mamma hadde det, og det endte opp med at halvparten av barna i gata inkludert storesøster og meg fikk vannkopper.

Tror ikke vannkopper er så farlig for en nyfødt, men stor ikke på meg på det, snakk med helsesøster du.

Skrevet

Leste at vannkopper kunne være ganske så komplisert for nyfødt. broren min var her i påsken, så rekner med at barna hadde hatt utbrudd til nå... Skal ringe å høre med hs imorgen. Men det er vel ikke noe å gjøre utenom å vente og se..

Skrevet

Som jeg sa, ikke stol på det jeg mener jeg husker. Snakk med HS.

Lykke til med den lille.

Skrevet

chickenpox=vannkopper

Helvetsild: man må ha hatt vannkopper for å kunne få helvetesild. Helvetesild er nemlig vannkoppviruset som ligger i kroppen. Noen ganger, hvis man er sliten, stresset, har nedsatt immunforsvar av en eller annen grunn, begynner vannkoppviruset å vandre langs nervebanene og ut til huden og blir blemmer og sinnsykt vondt.

Hvis man ikke har hatt vannkopper kan man få det av en person med helvetesild - men helvetsild i seg selv smitter ikke som helvetesild.

Hilsen en som nettopp har hatt helvetesild og er sykepleier. :)

Skrevet

Det er vannkopper... og det er samme virus som helvetesild. Men om barnet ditt ble utsatt for smitte i påsken og ikke har blitt dårlig til nå så har det nok sikkert gått bra

Skrevet

Inkubinasjonstiden på vannkopper er 2 uker, så om dere ikke har fått noe utbrudd til nå så er dere nok rimelig trygge...

Vi har nettopp hatt vannkopper i hus (inkl baby på 7 uker) og ingen av ungene ble "syke". Kun utslett som klødde litt et par dager.

Skrevet

Tusen takk for betryggende svar. Jeg rekner med at det ikke er smitte her i huset, men siden jeg fikk en tel idag, så ble jeg litt bekymret. Broren min hadde nettopp fått beskjeden selv..

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...