Gå til innhold

Fødselsforberedelsesolje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja.... Kanskje litt tidlig å begynne å tenke på dette allerede nå, men er det noen her som har prøvd såkalt fødselsforberedende olje i tidligere svangerskap?

Jeg har kjøpt en olje fra Weleda på naturkost, og den kan brukes fra uke 34. Kostet 179,- men jeg aner jo ikke om den har noen effekt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ayreon
Skrevet

Jeg har også kjøp den samme fra Weleda, og den skal vist ha en viss/god effekt... Men jeg er dårlig til å ta meg skikkelig tid til å MASERE, men det er visst nettopp DET som skal ha den største virkningen- selve massasjen - opptil 10 min pr dag... men jeg er selv for sløv... men bruk den! - alt som kan gjøre oss mer elastiske nedentil kan spare oss eller redusere revning... :) gjerne i sammenheng med yoga-øvelser, som å sitte på huk med hælene i gulvet, slik at det tøyer....

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at den virker! Ble anbefalt den sist jeg var gravid og ifølge jordmor var jeg veldig elastisk der nede under fødsel. Hadde bare ikke lillegutt kommet skjevt ned med hodet trodde hun ikke jeg ville behøve å sy noenting.. men jeg måtte dessverre klippes grunnet dette.

Anbefalte denne oljen videre til venninner, og de har opplevd det samme - med at de var veldig elastiske. De som kunne føde vaginalt har ikke sydd :-) Tenker da at det må ha noe med oljen å gjøre.

Jeg begynte ca uke 30 sist, det skader ikke å begynner tidligere. Men man bør begynne ihvertfall fra uke 34. Morgen og kveld er bra, masseres godt inn så lenge du orker, tror jeg brukte ca 5 min pr gang.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg brukte en krem sist, men denne finnes ikke lengre tror jeg. Nå bruker jeg oljen.

Sist revnet jeg ikke bakover der jeg hadde smurt meg, men fremover hvor jeg ikke hadde smurt.......gutten min var nesten 5 kg, så det var vel ikke til å unngå..... Jeg tror den fønket.

Så nå smører jeg meg både fremme og bak i håp om å slippe å revne igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...