Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til JM i morgen på slutten av dagen og skal ha med urinprøve. Er det noen som vet om det må være morgen urin eller om jeg kan ta med fra litt senere på dagen? -urinprøver skal jo stå kaldt, og jeg tror ikke folka på jobben er spes glad for at jeg setter den i kjøleskapet der. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ikke tro det er noe problem å ta prøva senere på dagen.. men kanskje prøve ha urinen i blæra lengst mulig... de sier jo 4t:)

Skrevet

HAHA å holde meg i fire timer... :) klarer kanskje litt i overkant av en time... Jeg får prøve og se hvordan det går.

Skrevet

Du bør holde deg noen timer, og ikke tisse rett etter du har spist - for det da kan gi utslag på sukker i urinen som ikke ville vært der om det var morgenurin.

Skrevet

Skjønner det hørtes håpløst ut;) Du har ikke mulighet til å levere den før på dagen da? eller så si ifra til jm, så tar ho hensyn til det når ho leser av stix'n;)

Skrevet

min jordmor er kjempenøye på morgenurin, hun har ferska meg hver gang på at det ikke er den første urinen hun har fått ;)

jeg tisser hele natta og er veldig ''jeg MÅ på do NÅÅÅ'' på morgenen, så det er håpløst for meg å ta morgenurin... :)

Skrevet

Jeg glemte å ta morgenurin da jeg var på kontroll og tok med fra litt seinere på dagen. Fikk da beskjed av spesialisten som undersøkte meg at det bør helst være morgenurin og at jeg burde ta med det de neste gangene. De andre gangene jeg har vært på kontroll har jeg hatt med morgenurin og den har ligget i veska helt fram til kontrollen (altså ikke kaldt) og de har i hvertfall aldri reagert eller sagt noe på at den skal oppbevares kjølig, så tipper det går greit at den ikke står kjølig, jeg.

Skrevet

Må være morgenurin sier de her, og lar meg levere prøven om morgenen når jeg skal til JM senere på dagen - passer jo greit at jeg kjører forbi likevel. Men hva er det det står - prøven er "holdbar" 2 timer i romtemperatur og 6 timer i kjøleskap? Har nå ikke alltid holdt de fristene, og aldri fått kommentarer om det...

Du kan jo legge urinprøven i kjøleskapet i en ikke-gjennomsiktig boks eller noe slikt? Så ingen sarte sjeler tar skade, mener jeg;-)

Skrevet

Det heter morgenurin men hvem gravide klarer å la være å tisse en hel natt...? Skal helst ha vert i blæren i 4 t da, så i teorien kan man ta prøve senere om man ikke har tisset på noen timer. Vi er ikke så veldig nøye på det på sykehuset hvor jeg jobber, for er det store utslag, så viser det som regel uansett.

Og du kan la urinen stå ute, men da kan den vise mer feil resultat (få utslag) enn om den er fersk eller står kaldt :) Har iallefall jeg lært.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...