mammaen til Tara + ?????? Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Nå vet jeg at ikke alle har mulighet til å løpe inn på do og barbere eller vokse vekk hårene når mann først er i gang, men er det normalt at mann skal være nybarbert? Jeg har så stor mage at jeg ikke har kommet til de siste ukene, da har det vokst endel der nede! Hva anbefaler der? Lykke til videre
Gjest Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Det er veldig forskjellig hva man ønsker og får til. Kan ikke se for meg at jordmor reagerer på hår eller manglende hår:) Da jeg fødte førstemann hadde jeg ikke kommet til med barberhøvel på 3 måneder og var naturlig nok litt jungeljane:) Helt normalt. Men om du får til å barbere og du føler deg mest komfortabel sånn så gjør du det. Jeg forsøker fortsatt å barbere men det begynner å bli vanskelig nå må jeg innrømme:)
megoglille Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Blir en mellomting her, ikke helt glatt, men ingen skog heller. Barberte meg for noen dager siden, men det var ikke akkurat lett og jeg vil ikke shave vekk alt heller. Tenker at det kan være en fordel hvis man må sy i etterkant, litt enklere for jordmor å sy hvis de slipper å ha en hel skog i veien.. :-)
*LillaMeg* Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg kommer til å føle meg ekkel om jeg er hårete der.. Eller, jeg tror jeg vil føle det, selv om jeg mest sannsynlig ikke tenker på det der og da.. Her så blir det nok en mellomting. 3dagers.. Tror ikke høvelen er det første jeg tenker på når jeg merker at ting er på gang.. Uansett, jeg shaver så godt det går, litt risikosport, men har da speil. Tror ikke jordmødrene tenker noe spes over det, de ser jo så mange.. Med og uten hår..
Ladybug~N&E Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 her glattes det så godt det lar seg gjøre enda.
FruBoger fødeklar Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Hvordan det ser ut nedi der tror jeg verken jeg eller noen andre kommer til å tenke på, her gjelder det å få ungen "trygt" ut. Blir så mye blod og gørr uansett. Ikke kommer jeg til nedi der og har en lat gubbe som ikke bryr seg så veldig, og bras.wax er noe av det vondeste jeg har vært borti så det skjer ikke:P Skal nå prøve å ikke ha full skog,men om det skjer så gir jeg f altså Sist ble det gull og grønne skoger,eneste kjipe var syingen og å holde det rent (når man blør - renselsen)....
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Jeg har lyst til å være glatt - prøver meg nok på en brazilian wax når det nærmer seg...
Bellbaby Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Jeg prøver så godt jeg kan å barbere der nede, men det er tungt og vanskelig. Må føle meg frem og bruker en evighet. Det er nok ikke lenge til jeg ikke gidder mer, er i uke 32. Forrige gang jeg fødte hadde jeg ikke kommet til der den siste måneden, så var litt der nede.. men det tenkte jeg ikke noe over da det var igang og det gikk fint å bli sydd. Jordmødrene bryr seg ihvertfall ikke, så det handler om ens egen velvære. Det er jo først de senere årene at det har blitt "in" å barbere seg der nede, så tenk hvor lenge folk har født med jungel :-) Jeg tror det er mer normalt å ha hår enn å være nybarbert ved fødsel, nettopp pga at det er vanskelig å komme til med den store magen.
swirly Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Jeg skal gjøre mitt beste, eller så bestikker jeg mannen slik at han gjør det
Ccathrine Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Jeg tok braseliansk voksing for 1 uke siden og må si jeg egentli angrer dypt på det, for dagen etter havnet jeg på lege vakten pga av ei som ikke var flink i sin jobb når det kom til denne voksingen (noen som ikke har fulgt med i timen tror jeg). Tilfeldig vis var det en svensk fødselslege som hadde vakt på legevakten den kvelden. Han måtte le litt av meg og sa som følger "hva? hadde du tenkt å være pen til fødsel du eller?". Jeg hadde nemelig fått betenelse i hver eneste hår rot etter at hun damen hadde røsket ut hårene. Å ikke nok med det, fine blåmerker hadde jeg også fått:( Ikke godt i det hele tatt. Så jeg pratet med ei venninne som også er utdannet til å jobbe med sånn voksing, å ut ifra skadene jeg har fått kunne hun fortelle at hun som hadde gjenomført dette på meg hadde tatt i for hardt, og rivd i feil rettning i forhold til va hårene bør røskest ut. Så hvis dere har tenkt å vokse der nede damer, så sørg for at den som gjør det har god erfaring med gravide:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå