Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Hei! Jeg hadde permisjon i 2009,skulle begynne på jobb i slutten av des,men ble sykmeldt. Er fortsatt sykmeldt,så hvordan blir det da?Får jeg enten feripenger ELLER sykepenger i mai? Det som utgjør mest sikkert. Eller får man begge deler?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 feriepenger blir utbetalt uavhengig av hva du gjør nå, de er basert på hva du gjorde i fjor...stort sett bare sosialkontoret som ikke gir deg penger når du får feriepenger...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Så da får jeg både feripenger og sykepenger utbetalt da eller?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Jeg snakket med NAV om dette, de sa at man bare får en av delene.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Kommer ann på hvem du får utbetalingen fra. Hvis du har fått foreldrepenger og sykepenger direkte utbetalt fra NAV, får du feriepenger av de 12/15 første ukene utbetalt fra NAV i mai/juni i tillegg til vanlig sykepengeutbetaling. NAV trekkker deg deretter i sykepenger de ukene du tar ut ferie. Dersom du får utbetaling fra arbeidsgiver får du lønn/feriepenger som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå