Gå til innhold

Andre som fortsatt sliter med matlysten? Evt hva trigger apetitten DIN? Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig kvalm i 1 tri, kastet opp innimellom.

2.tri var litt bedre, men dårlig matlyst når jeg ble sliten, var på jobb etc.

Nå i 3 tri synes jeg det er på tide at det blir bedre, men den gang ei :-/

Sliter med søvn også, og det påvirker nok matlysten litt. Jeg har gradvis kuttet ut flere og flere ting som jeg ikke klarer å få i meg.

Middag er blitt helt umulig de siste par ukene.

Frokost har også begynt å bli vanskelig.

Frukt er det eneste som med lethet sklir ned!

Mat jeg vanligvis liker, men ikke klarer lenger:

kylling, laks (og fiskelukt generelt), knekkebrød, gulost, kjøttpålegg, leverpostei, ris + +....ja, listen begynner å bli lang. Indisk og kinamat utgår også.

Men kanskje dere spiser noe jeg kan få lyst på? :-)

Hva spiser du når du egentlig ikke har lyst på mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hyperemisis så vet godt hva du snakker om gett. Jeg har ikke lyst på særlig med mat, men har fått litt smådilla på brødskive med ost og kokt skinke, innbakte horn med ost og salami og kotteletter med grillpotetsalat fra delikat. Men det som er lett og få i seg er fiskeboller i hvit saus, det har mild smak og liten lukt syns jeg hvertfall, taco funker innimellom, ellers blir jeg også kvalm av det meste og spiser veeeeldig lite. Er liksom 3-4 munnfull så har jeg maten langt oppi halsen..

Skrevet

Spiste veldig mye yogurt naturell med f.eks kiwi, honningmelon, jordbær oppi. Man blir mett å enkelt å spise... Lette salater (kanskje lure oppi bittelitt kylling? egg?), maiskolber, wokgrønnsaker, smoothies med ulikt innhold f.eks banan, jordbær, appelsin juice å litt vanilje yougurt! Er virkelig ikke godt å tvinge i seg mat... Men man får da noe næring av det her:)

Var en periode som deg, men etter en stund med dette kom jeg meg, i dag blir det kyllingpølser til middag! for en 3uker tilbake spiste jeg bare det jeg skrev oppå her..

Lykketil!

Skrevet

Ja, det er rart hvordan noe få munnfuller plutselig er for mye.

Koteletter og yoghurt med frukt kan funke :-) Spiser nesten aldri kjøtt ellers (litt kvasiveggis, hehe), men når jeg er gravid (dette er nr 2) så kan jeg få veldig lyst på svin.

Problemet mitt så langt har vært at hver gang jeg finner noe som funker, så holder det noen uker og så er det bare helt stopp.

Hadde omelett som genial matrett for litt siden, blandet i masse godt og ble god og mett. Følte meg så sunn, atte! Men nå? *Urk*

Frosne bær er forresten en fin ting, har jeg funnet ut. Ikke mest næring, men godt å sutte på, tar litt tid å få i seg mange, og fyller dermed ike magen op så fort :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...