Gå til innhold

Au au au! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naa er jeg drittlei av kynnere, rygg- og magevondt. Jeg klarer knapt aa skille mellom mens-aktige smerter og diare-aktige smerter for oeyeblikket. Hver gang jeg maa paa do er det et smertehelvete uten like foerst, paa tross av at jeg ikke er forstoppet. Hver natt vaakner jeg med kynnere/maserier som er saa vonde at jeg ikke klarer aa ligge stille. I tillegg kjennes det ut som en skikkelig vond mensen er rett rundt hjoernet.

Jeg er ikke av de som stresser med aa faa ut ungen, men denne uken kjenner jeg at jeg naermer meg bristepunktet. Jeg blir saa SUR av den konstante smerten.

Og foer noen foreslaar at foedsel er naert forestaaende - jeg har hatt det sann i 2-3 uker allerede... :(

Jeg drikker mye vann og tar magnesium. Noen som har andre raad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff føler virkelig med deg. Jeg har desverre ikke noen andre råd enn: Har du prøvd og ta deg en varm dusj, eller legge varmeflaske bak ryggen eller noe? Det kan jo hende det hjelper. Jeg har samme problem egentlig. Våkner 90 ganger om nattan med vondter og tissing osv. Jeg satser på at jeg føder snart for hvis jeg skal gå sånn like lenge som du har gjort så knekker jeg, for jeg begynner og knekke allerede. Begynner og bli deprimert faktisk. Har 14 dager til term, så har jeg en 3 åring som skal taes hånd om så ikke lett det her...

mannvond og jævlig om dagen er jeg hvertfall...

Lykke til!

Skrevet

Vi har vel omtrent lik termin, tror jeg. Krysser fingrene for at du foeder litt foer, har skjoent at du ikke har det noe greit. Jeg kunne godt gaatt til termin uten problemer om jeg bare slapp disse magesmertene eller de dempet seg litt.

Jeg har foroevrig en 4-aaring :)

Skrevet

Kunne godt fått ho ut nhu! Men jeg må uansett vente til termin såfremst ho ikke kommer av seg selv før...

Men har du prøvd varm dusj og varmeflaske?

Skrevet

å vet hvordan du har det har det ganske så likt vont heletiden maserier kraftig mens smerter osv....har vert på kanten til og flippe flere ganger...

er foresten 4 dager over termin og!!

så kjenner jeg begynner bli skikkelig forbanna hehe.....har foresten hatt det sånt i vertfall 3 uker...:(

Skrevet

Jeg bruker litt varmeflaske naa og da, men jeg blir rett og slett for varm av den. Dusj er jo greit nok naar det passer seg slik, men jeg orker ikke dusje midt paa natten flere ganger. Maa opp klokka syv, saa det er for slitsomt :(

Gjest Ayreon
Skrevet

For meg har den beste løsningen vært å infinne meg med at de siste ukene ikke er behagelige for noen - det ville vært rart om det var det også, når kroppen modner frem til fødsel etter 9mnd, er jo tross alt en 3,5 kg baby som ligger og presser på det ene og d andre... Og jeg tenker at alle disse småvondtene som kommer og går (og noen ganger mere vondt), forbereder oss slik at vi kan gradvis venne oss litt til disse smertene før fødsel... :) Det har hjulpet meg å tenke på ihvertfall:)

Skrevet

skulle ønske jeg var like positiv som deg jeg Ayreon!

Gjest Ayreon
Skrevet

Hehe, jeg fant bare ut at det var så mentalt slitsomt å gå å være utålmodig - ble rett og slett lei av min egen innstilling, så da snudde jeg helt!! For om jeg ikke kan tåle disse forberedende smertene, ligger jeg jo dårlig an til fødsel, og det skal vi ikke ha noe av, sant? Etter det har jeg vært mye mer avslappet og gleder meg over hvert lille tegn ( som jeg selvfølgelig stadig håper går over i noe mer ;)

Ta kontroll over de tankene, og gled deg over de istedet, det er jo bare tegn på at din lille vindundergave snart skal ut ;)

Skrevet

Ubehagelig er en ting. Nettene mine ser stort sett slik ut...

22: I seng. Sovner innen en time.

01: Vaakner med smertefulle maserier. Klarer ikke ligge stille, saa rokker litt paa alle fire foer jeg maa opp og gaa. Roer seg etter litt traakking og jeg legger meg igjen.

02: Tilbake i sengen og maseriene starter sakte men sikkert opp igjen. Ligger og vrir meg i to timer.

04: Sovner endelig fra smertene.

05: Vaakner igjen til smertefulle tak. Gaar inn og ut av soevn i en times tid.

06: Gir opp og staar opp.

Paa grunn av dette soevnmoensteret kombinert med hormonene naa paa slutten har jeg 15+ migreneanfall i maaneden uten mulighet for effektiv medisinering.

Jeg er positiv til at barnet har det godt inne i meg og er ikke en av de som ikke tenker paa annet enn aa faa det ut. Jeg blir heller ikke frustrert fordi jeg tror foedselen er i gang hver gang maseriene kommer, jeg vet godt at de bare maser. Men det finnes ikke en verre foelelse enn aa ikke faa tatt godt nok vare paa soennen min og knapt ha et liv paa grunn av soevnmangel og migrene. Halvparten av tiden er jeg til sengs med migrene, den andre halvparten er jeg saa troett at jeg knapt orker aa gjoere lekser med han en gang.

Det var dagens syteinnlegg.

Foroevrig vil jeg legge til at jeg er utrolig glad for aa vaere gravid, gleder meg som en unge til ungen, gleder meg til og med til foedselen (!) og synes det er kjempekoselig aa forberede meg. Det er ogsaa spennende aa vente paa foedsel og lure paa hvilken dag det blir :)

Gjest Ayreon
Skrevet

Ja nettene mine er ganske like for å si det sånn, men jeg har tross alt bare meg selv og ingen andre barn som er avhengige av meg, så skjønner godt at dette tar på for dere som har det.... Spesielt om du sliter med migrene, det unner jeg deg virkelig ikke denne tiden.... Går det an å få akupunktur mot migrene? Kan jo være verdt et forsøk? Jeg har fått behandling for bihulebetennelse og søvnvansker - og det hjalp absolutt en god del... Nå klarer jeg faktisk å sovne igjen, når smertene gir seg, så det har tydeligvis gjort at jeg er mer avslappet i kroppen...

Godt det nærmer seg for enhver da :)

Skrevet

De nettene dine høres ikke spesielt artige ut prinsesse kuul, føler med deg! Men støtter meg til Ayeron i å foreslå akupuntur, det kan hjelpe mot veldig mye! Når hadde du termin igjen (husker ikke hva du skrev på det andre innlegget)?

Det er jo helt klart et tegn på at kroppen gjør seg klar, men har jo lest at slik maserier ikke er så effektive og mest bare vonde. Tror ikke jeg har hatt slike så vanskelig å vite hvordan det føles. Hvordan skiller du dem fra the real thing - du som har opplevd ekte rierb også?

Ellers er vi heldige vi som ikke har en fra før, kan bare fokusere på oss selv.

Håper de neste nettene dine blir bedre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...