Gå til innhold

Da melder jeg meg visst inn her igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKUMMELT!!! Av en eller annen grunn føles det som et mye større valg denne gangen enn da vi begynte å prøve på førstemann! :) Kanskje fordi vi nå vet hva vi går til?

Uansett, jeg har en gutt født i oktober 08 fra før. Da klaffet det på første forsøk, men jeg tør vel egentlig ikke håpe på at det skal gå like kjapt denne gangen... Jeg har også et ks bak meg, og det skal visstnok ikke hjelpe på. Men vi får se, spennende blir det likevel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er også helt ny her inne og har en gutt født i oktober 08! Vi har akkurat begynt å prøve igjen og er akkurat ferdig med første EL etter pillen. Testing i slutten av neste uke ;-) Spennende tider!

Skrevet

Hei, og velkommen hit :)

Er ganske ny selv..har vært her en måneds tid. Har en liten jente selv, som er født i oktober 08.. lurer på om jeg kjenner nicket ditt igjen etter sist jeg var her inne.

Blir spennende å følges framover :)

Skrevet

Ja, det er artig med folk man har "fulgt" gjennom flere terminforum etc! Jeg tror jeg husker nicket ditt, Høna08? Eller var du ikke på BiM da, kanskje jeg tenker på noen andre? Jeg husker ikke nicket ditt, N*, men jeg håper vi kan følge hverandre videre i terminforumene etterhvert. :)

Skrevet

Joda jeg har vært på BiM siden poden ble født :-) Husker nicket ditt og, så gøy at du husket meg. Da håper jeg vi beveger oss fort videre til 1. trimester alle sammen.

Skrevet

Vi satser også på Januar babis. 1pp nå.. EL om litt over en uke, men mannen min er bortreist bortresist på dag 13-16, så ikke så sikker på det skal klaffe på første forsøk denne gangen.

Har en jente født februar 2008 fra før. Hun satt på første forsøk, så blir spennende dette. Var egentlig klar for et par mnd siden, men siden vi har lyst på bhg plass bestemte vi oss for å vente et par laaaange mnd.

Skrevet

Hei hei jeg husker både deg og N-80 igjen fra sist:-)

Min gutt er som dere ser av nicket født 24.12.08.

Vi har prøvd på nr 2 en god stund allerede, så håper spire nr 2 snart melder sin ankomst....

Lykke til alle sammen:-) Håper vi får være på trimester forumene sammen igjen!

Skrevet

Ja, vi har også bevisst forsøkt ikke å få et høstbarn pga barnehageplass + vi hadde også andre grunner til å vente til termin i januar/februar eller senere. Så kynisk blir man med andremann...! Før vi begynte å prøve med førstemann tenkte jeg overhode ikke på slike ting!

Husker nicket ditt, M-79, og nå tror jeg jammen lyset begyner å demre for N-80 også. :)

Skrevet

Haha, beklager N-80, det siste kom HELT feil ut! Så frekt av meg. *hehe* Altså, jeg mente selvsagt at jeg tror jeg husker nicket ditt også. :)

Skrevet

Hehe :) Jeg forsto hva du mente, meg80.

Og, du har helt rett i at lyset demrer for meg også innimellom :P

Uansett, artig at vi er en liten gjeng her inne på forumet, som har barn på så og si samme alder, hadde vært så artig om vi kunne fulgt hverandre inn på de ulike trimestrene med andre mann også :)

Skrevet

Godt å høre at lyset demrer for deg også innimellom, det hender det gjør det her også. Dog ikke alltid. ;) Det hadde vært veldig gøy om vi kunne følge hverandre videre på ferden, men vi får nesten se hva som skjer! Naturen er ikke lett å forutsi. :)

Skrevet

Vi får krysse fingrene, for oss og alle andre damer her inne :)

Skrevet

Ja det får vi gjøre, og jeg håper det klaffer for oss alle fort nå, siden jeg er i 15.pp............. :-( Ikke noe kjekt, men håper på januar baby nå

da;-) El mest sannsynlig nå lørdag eller søndag:-)

Skrevet

Jeg har og oktoberbarn 08 og nå prøver vi på nr 2.. Tar lenger tid denne gangen (sluttet på prev i januar), nr 1 kom uten at hun var noe som helst planlagt :) Har oppdaget at lutealfasen min har vært for kort etter pillestopp, så nå satser jeg på at akupunktur kan hjelpe! Er på CD13 nå så EL er forhåpentligvis i disse tider :)

Skrevet

He hei og velkommen til deg også:-)

Har du forandret nick siden sist? Jeg husker nemlig et nick som var bimsevimsen el noe slikt... Kan deg ha vært deg?

Lykke til med prøving, og håper lutealfasen snart blir normal fr deg! :-)

Skrevet

Hei på dere :-)

Moro å se flere "kjente" her :) Jeg har en gutt født sept.-08. Vi har nylig bestemt oss for å prøve på nr 2. Mannen min har egentlig vært ganske sikker på at han ikke ønsket seg flere barn, og jeg er veeeeeldig glad han har ombestemt seg.... Kjøpte folat i dag, og har tatt den første ;-)

Jeg synes også det er skumlere denne gangen, siden jeg vet mer om hva vi går til.... Jeg var sykemeldt for kvalme i flere måneder, og fødte 20 dager over termin, men det tror jeg at jeg i stor grad har fortrengt ;-)

Tok noen måneder før vi ble gravide sist, så er forberedt (men ikke innstilt) på at det tar litt tid ;-)

Skrevet

Hei hei, husker nicket ditt ;-) Så gøy at vi er så mange med barn fra 08 som prøver igjen nå.

Jeg var en av de som hadde en veldig fin graviditet sist og jobbet 100% frem til permisjon. Så er litt redd for at jeg ser litt lyst på det å bli gravid igjen, hvem vet om jeg ikke får plager denne gangen. Men man må jo være optimist. 20 dager over termin! Wow. Jeg fødte selv 15 dager over og får alltid kommentarer fra det fra andre jenter, men 20 dager!! Trodde ikke det var lov jeg...

Skrevet

Jøsss.... Jeg syns jeg gikk lenge over... og jeg fødte 10 dager over..... Til gjengjeld hadde jeg det ganske tøft i sv.skapet og kvir meg til et nytt nå. Likevel VIIIIIIIILLL jeg bli gravid;-) (Sluttet på mini pillen 1.mai i fjor.)

Skrevet

Ps utrolig kjekt vi ble så mange her nå:-)

Skrevet

Hei damer,

Jeg mener å huske både Lillepusen-78 og Vims81...det er liksom noe kjent med navnene.

Så artig det er flere av oss som fikk barn i 08- som tenker å prøve igjen nå.

Jeg for min del har "glemt" forrige svangerskap....vil ihvertfall late som det, siden det var rimelig trøblete.

Hadde hyperemesis fram til uke 18, da var jeg til akupunktur. Det var så ille at jeg våknet både tre og fire ganger hver natt for å kaste opp, i tillegg til at jeg bodde over doskålen på dagtid, fra og med uke 32 måtte jeg bruke krykker, pga bekkenløsning med tidenes gangvansker. Det var vel igrunn et par mnd på midten som var helt ok, da var jeg bare inne og klagde over varmen..hvis dere husker det så var det en utrolig fin sommer i 2008, ihvertfall i Bergen. Men, det er som sagt glemt nå, og jeg/vi satser hardt på at spire nr 2 sitter snart.

Skrevet

Koselig å "se" dere igjen, Lillepusen og Vimse81!

Jeg hadde et veldig fint svangerskap, bortsett fra tre uker i 1tri med kvalme 24/7 (noe jeg har fortrengt ganske godt - jeg husket plutselig følelsen da jeg fikk omgangssyken for noen måneder siden! Grøss!). Jobbet 100% fram til fire uker før fødsel, og 80% fram til en uke før fødsel. Dessverre ble fødselen lite trivelig, endte i hastesnitt og mye smerter og diverse trøbbel etterpå... Har slitt ganske mye med dette psykisk i ettertid, fysisk har vi det heldigvis helt fint, begge to, takket være riktig behandling og flinke leger/jordmødre! Heldigvis skal jeg ta planlagt ks neste gang pga misformet bekken (jupp, lett å være etterpåklok...! Ikke rart det ble akutt snitt, nei!), og håper på en MYE bedre opplevelse neste gang.

For å si det slik, blir det like mye h******* neste gang, blir det bare to barn på oss, da er tredjemann fullstendig utelukket.

Skrevet

N-80: Svangerskapet ditt hørtes rett og slett grusomt ut! Håper du blir heldigere denne gangen, da.

Skrevet

Oi! Høres ut som vi har hatt vær vår ting. Jeg hadde fint svangerskap, grei fødsel, men kolikkunge som skrek store deler av døgnet de første tre månedene... Helt utrolig at det er den samme nydelige halvannet åringen jeg har det så bra med nå!

Satser på at vi alle for supergraviditet, superfødsel og soveunger denne gangen :-D

Skrevet

Huff, kolikk er jo den siste tredje store skrekken etter fælt svangerskap og fæl fødsel! :S Det blir som å velge mellom pest, kolera og kanskje spedalskhet, det (dog uten moderne behandling) - nemlig komplett umulig. Man vil jo ikke ha noen av delene, men man får ikke noe valg selv, dessverre...

Skrevet

Jeg skulle skrevet "ved siden av", ikke "etter" i den første setningen - å ha kolikkbarn kan være minst like grusomt som fæle svangerskap og fødsler fra helvete, jeg har hørt kolikkhistorier fra bekjente som kan få hårene til å reise seg på ryggen...! Så det var IKKE meningen å bagatellisere det å ha kolikkbarn, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...