Gå til innhold

Fordelene med Reima, framfor en helt vanlig dress?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den har veldig god passform, (Hvertfall til de minste som jeg har erfaring med)slik at den blir bedre å bevege seg i. Det gjelder også for Trax dressene som ser ut som en reima kopi.

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du mener. Reima ER en helt vanlig dress. Den er middels dyr, har veldig god passform og pustende evner, ungener er aldri våte/kalde, den kan arves/brukes av flere barn i motsetning til veldig billige dresser, man trenger bare EN dress (ingen reservedress) osv. Ingen luksus, men en helt vanlig ordinær dress som har de mest grunnleggende egenskapene en dress skal ha.

Fatter ikke hvorfor noen skal ha Reimadresser til å være overdådig luksus.

Skrevet

Det har vel noe med prisen på 17-18-1900 kroner å gjøre.. Hva du regner som _dyrt_ hvis det er middels dyrt vil jeg ikke vite en gang...

Skrevet

Hvor handler du da 14:41? Du må jo ha blitt svindlet. De minste størrelsene, 74-98 koster alt fra 998-1198 og de store fra 1298-1398.

Hadde klaget på denne svindelen hvis jeg var deg.

Folk bruker med glede 1000 kr på en jakke til seg selv, men å unngå at ungene fryser og er våte det er overdådig luksus.

Skrevet

Reima vinterdresser koster 800-1200 stadig vekk. Har aldri betalt mer.

Skrevet

Fordi det virker billigere med to dresser til 600 enn en god dress til 1200, kanskje?

Skrevet

Vi ga 1700, og ble utslitt på 1 vinter

Skrevet

Jeg har ikke sett etter de dressene der selv en gang, men når jeg har hørt hva andre har betalt for dem så har det vært i den prisklassen. Hvor de handler bryr jeg meg fint lite og ingenting om.

Og ikke betaler jeg 1000 kroner for en jakke heller. En får faktisk jakker som er både varme, fine, vindtette, vanntette osv osv til godt under 1000-lappen. Men såklart, mange bedrifter ville bukket under om det ikke hadde vært for merkehorer som betaler unødvendig mye for ting.

Skrevet

Hahahahaha, dummeste argumentet jeg noen gang har hørt!

Mener du virkelig at du får bedre kvalitet hvis du bare betaler dobbel pris? Sjekk ut TV2 Hjelper Deg, der har de testet vinterdresser til barn. Coop-dressen til 600 kroner kom bedre ut enn Reimadressen til 1800 kroner ;-)

Skrevet

Jeg har alltid brukt "vanlige" dresser. Ikke tilhenger av noe bestemt merke, men unngår jo å bruke et par tusenlapper som jeg egentlig ikke trenger å bruke. Det har gått veldig bra det:) Men når det var minus 20 og litt til i vinter mente guttungen hele tiden at han var kald, selv omhan hadde 2 lag ull, ett lag fleece og dress. Da kjøpte jeg en Reimadress i desperasjon og jammen holdt den bedre på varmen:) har ikke blitt noen ihugga fan likevel altså, for de er veldig dyre i forhold til vanlig bruk, men i minus 20 som sagt så holder de veldig godt på varmen og er dermed verdt litt ekstra.

Skrevet

Ja, alle vet jo at testene på tv2 hjelper deg er til å stole på! Eller? De som tross alt slaktet de aller beste bilsetene i test fordi de ikke var testet bakovervendt. Og det har jo kommet frem at de har latt seg bestikke ved kameratest og slikt. Ja, kjempesmart å ta alt de sier for god fisk.

Greit at den coop testen har kommet godt ut i test. Men de har jo ikke testet comfort, bare det rent tekniske. Reima kom likt ut i testen, men tapte kun pga prisen. Coop dressen er både tyngre mer klumpete og dårligere passform.

Skrevet

Poenget mitt var ikke at alle skal kjøpe coop-dressen, poenget er at det trenger ikke koste flere tusen, og heller ikke hete Reima for å være bra!

Skrevet

Enig, reima er en vanlig dress, og over halvparten av ungene i snuppas barnehage har reimadress. Ikke akkurat luksus, men kvalitet. :o)

Skrevet

Kommer an på hva du mener med en vanlig dress?

Jeg sto mellom Reima og Ticket sin dress i fjor, men synes Ticket sine virker så mye stivere. Reima har bra passform og lett å ta på for barna.

Det viktige for meg er at den er vanntett. Jobber i barnehage, og det er stor forskjell på de vanntette dressene og de som ikke er det. Men det er jo flere merker som er det.

Skrevet

Har hatt et utall av dresser til ungene oppigjennom årene. Har to i barnehagen. Det har vært tilfeldig hva som har gjort at vi har endt opp med det ene eller andre. Tilbud vi har kommet over, anbefalinger, hva de har hatt på den aktuelle butikken vi var inne på, gaver vi har fått.

Alle dressene har vært vanntett, men det er bare en dress jeg har kommet over jeg har tenkt at jeg vi lkjøpe igjen, og det er ikke Reima, det er Troll.

Skrevet

Har du PRØVD den der Coop-dressen? Den er jo kjempestiv! Umulig å bevege seg i for små barn. Da får TV 2 hjelper deg si akkurat hva de vil. Jeg har hatt barn i tilsammen 13 år, har prøvd mye billig-dritt og har funnet ut at det lønner seg big time med ordentlige dresser. Det er jo bare å kjøpe dem på salg på våren!

Skrevet

Kjøper du en skikkelig dress så trenger du ikke ha to dresser i barnehagen. jeg har to aktive gutter, har aldri trengt å ha to dresser.

Skrevet

du slipper at pengene hoper seg opp på konto??

Nei, jeg ser ingen fordeler med Reima, min erfaring er at den ikke er bedre, men koster 2-3 ganger så mye... Da tenker jeg spesielt på slitestyrken, men også passform, vekt og vanntetthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...