stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Har dere hver deres stelleveske, eller har dere en felles som følger vogna? Ble inspirert til å kikke på stellevekser av den andre tråden her inne, men synes alle stellevesker er så feminine. Finnes det noen fine som passer for oss begge? Eller noen som passer godt for pappaen, så får vi ha hver vår?
Gjest Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Hehe, putte bleier og kluter i en vertøykasse kanskje;P neida, vi fant ut at stelleveske var en unødvendig ting å ha så det blir hvertfall ikke to av de. Vi putter heller det som trengs under vogna eller i nettet til vogna. Hvis det blir til at vi ikke bruker vogn så mye så kjøper vi kun 1 stelleveske og kaller den babyen sin og ikke vår:) Nå har vi vært gift så lenge at vi fort klarer å bli enige om hvilken ting som passer begge, så jeg vet at han ikke vil fly rundt med rosa veske og han forstår jeg ikke vil gå med noe som ser ut som en bowlingbag:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Seriøst? Her er det kun 1 stelleveske.. Som matcher vogna, ikke de som skal åpne den opp..
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2010 Verktøykasse var smart, hehe:-) Men kanskje ikke særlig praktisk! Neida, mannen min er ikke ekstremt "mannemann", så det trengs ikke så drastiske tiltak for å få han til å ta med seg det som trengs. Men som du sier så er ikke rosa veske noe han drømmer om heller. Jeg er mest ivrig på å ha kun én stelleveske, men finner bare super femi vesker. Så hvis noen har tips om en butikk i Oslo eller nettbutikk som har godt utvalg, så tas det i mot med takk:-)
stinis1973 Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 he he må le litt... koselig tenkt sikkert...men strengt tatt ikke nødv vel!!! er vel nøytral nok til å følge vogna om mor eller far triller... Men artig tanke hvis du har en kar som er nøye på sånt.
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Seriøst hva? Som sagt ønsker vi å ha kun én stelleveske, men trenger tips til hvor man kan finne vesker som ikke er superfemi. Hvor har dere kjøpt?
Ccathrine Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Jeg kjøpte vognen min brukt av tante. Men hun hadde kjøpt en stelle veske som "tilhører" vognen, altså samme stoff, farge og merke. Den er svart og grå å på ingen vis femi eller maskulin, en helt ok begg syns jeg:) Bruker den faktisk som fødebegg også å står ferdi pakket til fødsel:)
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2010 Hm, må ha formulert meg litt feil her tror jeg. Ønsker jo ikke to stellevesker, men lurer på hvordan dere har løst det siden jeg bare har sett veldig femi vesker på markedet. Jeg trenger tips til hvor jeg finne stellevesker som passer like godt til oss begge! Mannen min synes ikke det er så stas med rosa stelleveske liksom (det synes ikke jeg heller for den saks skyld)
SpongeBob Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Jeg har ikke brukt stellevesker i det hele tatt, jeg - vi har stort sett hatt ekstra skift til mini i vogna og så har pappaen og jeg hatt et sånt sammenleggbart stelleunderlag (fisher-price har dem bl.a.) med litt kluter og bleier pakket inni som vi bare har stappet i håndveske, PC-veske eller hva vi nå skulle ha med... Ville ikke investert mye før jeg så hva vi endte opp med å faktisk bruke, i alle fall, mister jo pusten av prisen på en del babystæsj;-)
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2010 Det hørtes smart ut. Kanskje det finnes veske som er designet for vogna vår også da? Skal google litt...
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2010 Sant nok, men må si at jeg gleder meg til å kunne henge veska fra meg på barnevogna. Pga ryggen burde jeg egentlig ikke gå med veske til daglig, men gjør det alikevel da (kjedelig med sekk). Men kan jo evt legge fra meg veska under vogna selvfølgelig... Kan kanskje være en løsning om vi ikke finner en vi liker. Godt å høre at det går greit uten i hvert fall, så det ikke er krise om vi ikke har det i hus før jenta kommer. Er jo lett å bli litt forvirra når man skal bli foreldre for første gang!
shnuppelure77 Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Vi har jo ikke fått somlet oss til å kjøpe stelleveske ennå, er litt usikker på om det virkelig trengs, men med to på vei og begge som flaskebarn så kan det vel være at det trengs. Jeg syns ofte de veskene som hører til vognene er kjønnsnøytrale og greie. Venninna mi har en Simo vogn med tilhørende lerretsveske i sort, syns den var nøytral og praktisk. Velutstyrte barnebutikker som Barnas Hus og Baby Shop har et greit utvalg.
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2010 Takk for tipset! De som hører til vognene er tydeligvis et bedre valg enn disse jeg har sett så langt:-) Skal ta turen innom disse butikkene. Fant også på nettet en veske som er tilpasset vogna vår, og den var også nøytral og fin (og ikke svindyr). Så da er det håp:-)
2010 Mammaen Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Synes det er et godt spørsmål! Vi har i høyeste grad vurdert hver sin stelleveske :-) Men foreløpig har vi gjort det slik at pappaen har tatt ut en stelleveske som han likte, ikke er for femi og som passer vognen. Jeg synes den er helt ok, men mulig at jeg kjøper "min egen" når vi tar den i bruk - også fordi jeg synes den virker litt liten... Men inntil videre har vi da èn veske som han føler seg komfortabel med. Jeg har jo også ørten andre vesker som jeg kan putte en bleie eller tre oppi ;-)
Hanna30 Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Hehe, vi hadde en diskusjon da vi skulle kjøpe stelleveske. Jeg kjøpte en fra tysk Ebay, stilig, veldig feminin, blå med stor, gul sommerfugl på. Og kjæresten nekta, for han må jo også gå med den. Men jeg vant diskusjonen og er veldig fornøyd:) Om han synes det blir for ille å gå med får han ta med ryggsekken sin eller noe:) Stelleveska i samme merke som vogna vår (Gesslein) er nøytral. Og har sett svarte, helt vanlige vesker ellers også, som passer for menn også. Så du finner helt sikkert en som passer for pappaen også! Har ikke noen linker i farta, men er sikker på at jeg har sett flere helt nøytrale, men fine på nettet!
stripete sjiraff Skrevet 21. april 2010 Forfatter #16 Skrevet 21. april 2010 Mannen min kom hjem for litt siden, så vi snakket litt om stelleveske. Vi er enige om at det vil være en fordel om vi finner én som passer for oss begge. Mest økonomisk og praktisk egentlig. Men så hadde han en kommentar jeg må si meg litt enig i når det gjelder at flere synes det er rart om pappaen skulle ha sin egen; "Men om vi kjøper hver vår, hva er egentlig så rart med det? Dere damer reagerer på at en mann vil ha én veske for seg selv, mens dere selv kan fylle et helt skap med vesker for alle tenklige og utenklige situasjoner!". Han har kanskje et poeng... :-)
06.06.10 Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 Jeg har valgt den som går til vogna...En Emmaljunga vogn. Denne stelleveska er ikke noe som helst feminin....den kan vi begge bruke uten å bli flau. Mannen min er litt spesiell når det gjelder det med veske om det så er stelleveske, den må ikke se ut som dameveske overhode....for det er pinlig:) Syntes det var helt greit at han engasjerte i kjøp av stelleveske siden han skal få ta endel bleier:) Dessuten var stelleveska kjempefin i Black crok (imitert skinn)
megoglille Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Jeg har en mann som ikke klarer å holde en veske normalt engang..hehe..hvis han skal holde min veske for meg så krøller han den sammen liksom.. :-p Men den svarte stelleveska til teutonia-vogna vår har han ingen problemer med, den er praktisk og nøytral og rommer mye og den var alltid med når vi skulle noen plass. Nå med nummer to så har jeg kjøpt meg en ny stelleveske fra jujube, falt bare totalt for den..men pappan kommer nok til å ty til den gamle hvis han skal ut alene. Den nye er nok i overkant feminin.. :-) (Så nå har vi faktisk hver vår stelleveske.)
ma:) Skrevet 21. april 2010 #19 Skrevet 21. april 2010 Vi har bestilt en som passer til vogna. Skal jo i hovedsak følge den. Rosa og en del av de aller mest fargerike var uansett uaktuelle for mannen, så ble vel et kompromiss til slutt. Hovedproblemet syns jeg har vært å finne en som det ikke kommer vann inn ved siden av glidelåsen på når det regner. Har kjøpt Emmaljunga vogn, men pga måten glidelåsen var festet på på stelleveska var stelleveska til uaktuell. Vi har til slutt endt opp med denne: http://www.kenguruloftet.no/product/plone/webshop/ju-ju-be-stellevesker/Ju-Ju-Be-between/ju-ju-be-between-midnight-eclipse Syns de har mange stilige fra Ju-Ju: http://www.ju-ju-be.com/products.html Vi vurderte også et par av disse: http://www.alexi.no/baby/stellevesker.html Der finner du blant annet en spesielt for far også, men jeg syns jo at det holder med en stelleveske. Har også hørt om de som bruker Adidas/Nike-bagger. De i skinn (eller er det ekte). Syns det også var en kul ide jeg.
FruBoger fødeklar Skrevet 22. april 2010 #20 Skrevet 22. april 2010 En egen stelleveske til far høres nå egentlig ikke så dumt ut! Enda du egentlig bare trenger en som du henger på vogna eller tar med deg hit og dit... Kanskje lurt med reserve"bag" i bilen i tilfelle du eller han glemmer, noen bleier og våtservietter. Det er ihvertfall VELDIG lurt å alltid ha ting klart oppi der, for fedrer har nok med å kle på barn og seg selv når de skal ut på tur:P Bruker du ei bleie så legger du to nye i når du kommer hjem, alltid ha litt mat og drikke, våtservietter, når de er små: klesskift (body stillongs) for det kan gulpes og bæsjes ned ganske så fort... og poser til bleier og bløtt tøy! En liten salve er vel også greit:) Solkrem til sommeren, kuldekrem til vinteren....bla bla:) Men stemmer for å alltid ha ting pakket og klart, ihvertfall til pappa`n:)
FruBoger fødeklar Skrevet 22. april 2010 #21 Skrevet 22. april 2010 Venninda mi spurte sin mann som skulle ta med babyen alene på babysvømming, om han hadde husket stelleveska... Det hadde han gjort... Veldig bra hun fulgte opp med å spørre hva han hadde oppi den, for det hadde han ikke peiling på! Han hadde muligens reist uten badebleie, håndkler, klesskift o.l... Men synes nå det er søtt, de var klare til å reise og han hadde kledd på gutten og gjort alt "klart":) Så som jeg skrev, de har ofte nok med å kle på babyene og seg selv.. greit å hjelpe de litt på veien
Brenda med 2 ute Skrevet 22. april 2010 #22 Skrevet 22. april 2010 jeg har en gaia co (?) som er blomstrete. Mannen min fikk en sort stelleveske i skinn i bursdagsgave av et vennepar. Den var kjøpt på barnashus. Mannen min setter pris på den =) Men det er jo jeg som pakker de og følger opp at alt er der....hehe. Kan ikke dy meg.
Helann og lillebror Skrevet 22. april 2010 #23 Skrevet 22. april 2010 Har en svart stelleveske fra Allerhand som pappaen ikke har hatt noe imot å bruke. Vil si at stelleveska er noe av det babyutstyret jeg har brukt aller mest, så jeg synes den har vært vel verdt pengene. Men folk er vel forskjellige. Synes det er utrolig greit å alltid ha bleier, våtservietter, tøyskift, kluter, og etter hvert matboks, drikkeflaske, osv på ett sted når man er ute på tur eller besøker noen. Bruker den fortsatt til 2-åringen vår når vi er på f.eks vennebesøk om kvelden og skal ha med diverse ting til henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå