Gå til innhold

Når tar dere ut ferie for eldre søsken som går i barnehagen?


...venter...

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke tenkt så mye på dette, helt til jeg kom på at vi må ta ut tre sammenhengende uker med ferie for jentene våre som går i barnehagen. Vi skal bare ha en langhelg i Dyreparken, ellers blir det hjemmeferie. Tenkte kanskje det var lurt å ta jentene ut tidlig i juni (før jeg blir alt for tung...) Har termin den 19 juli. Det kan jo bli travelt å ha alle tre hjemme hele dagen rett etter fødsel.

 

Noen som har andre planer - ferie løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tar ut ferie for storebror 2 siste ukene i juni. Har termin 28juli, og bhg er stengt 2 siste ukene i juli.

Mannen tar i de ukene også. Vi har ingen oldsomme ferieplaner, besøke venner og familie :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 19.juli. Barnehagen vår er stengt i hele juli måned, så vi slipper å ta stilling til det i det hele tatt. Men blir nok en sliten måned for ho mor... Først tung og så med en nyfødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ut min gutt i hele skolens sommerferie.

Så her blir det liv og røre:) Han er 6 år, så det går nok fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, eg har termin 4 juli og har ein på skulen og ei i barnehagen, Ho skal ha ferie veke 28 og fram til ho begynner på skulen ho og, Tenkte ho skulle få ferie før hvis babyen kommer to veker før som med dei to første, er jo ikkje stress med to på 6 og 9 år som klarer seg sjølv=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår stenges også i juli, men pappaen tar fri hele måneden og får nok ansvaret for storebror. Har termin 03.juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 17 juli og tar snuppa ut av barnehagen fra 25 juni til 2 august. (5 uker) 2 av disse ukene skal hun være hos pappaen sin.

 

Kommer ikke til å reise noe særlig,men tar sikkert en tur i Kongeparken før babyen kommer. (ca 2 timers kjøring) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi valgt å ta ut datteren vår i ferie fra vi går ut i permisjon en uke før termin, og 6 uker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 9. juli, og datteren vår på 4 år skal ha ferie fra 12. juli og frem til starten av aug. (altså 3 sammenhengende uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har temin 11.juli og tar min datter på snart 2 år ut i ferie fra termindato og 3 sammenhengende uker. Pappaen har ferie samtidig da arbeidsplassen hans har fellesferie. Er spent på hvordan det skal gå, men tror det blir fint å være sammen alle 4 når baby blir født:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnehagen er stengt uke 29 og 30, og jeg har termin i slutten av uke tredve. barna får ferie 28 29 og tretti og mannen kan ikke ta fellesferie... så jeg skal ha de tre siste ukene før fødsel (termin i alle fall) alene med barna på to og fire. hm, kan nok bli litt slitsomt, er vel rimelig tungt de siste tre ukene...men ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 4.juli og tenkte at det kunne være greit at sønnen vår på 4 år hadde plass i tiden rundt fødsel, siden noen må passe han mens vi føder.. Greit at han kan være i barnehagen som normalt de første dagene etterpå også dersom vi trenger det. Tenker at det er bedre å ha plass og ta han fri, enn å sette han opp på ferie og så blir det skikkelig slitsomt.. Han får ferie fra12.juli og tre uker fremover, og i tillegg så tar vi han som sagt fri når det passer, og kortere dager når han eller vi føler for det.

 

Spent på hvordan det hele blir.. barnehagen kan jo være en fri-arena med lek og venner når alt hjemme handler om baby... Og da har vi kanskje mer overskudd når vi henter, og kan gi han full oppmerksomhet på ettermiddagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi flytter, så har ikke barnehageplass til mine to små på 3 år og 4.5 år hele juni og hele juli, så blir slitsomme uker i sommer, først høygravid og så et lite spedbarn. Har termin 6.juli.

 

Men godt for ungene å ha lang sommerferie da, så får bare håpe mannen ikke ha rtenkt å jobbe så altfor mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig kjekt å høre hvordan dere har tenkt å ordne dette. Har sommerbarn fra før, men det var førstemann. Husker at det var veldig greit at nr. 2 ble levert i barnehagen de første dagene etter at vi kom hjem, så fikk hun litt baby-fri også. Dersom alt går greit med den lille skal vi i hvert fall kose oss med lange morgener, og hente tidligere på slutten av dagen. Vi har utsikt til barnehagen, og jeg er redd ungene hadde blitt lei av å gå hjemme med meg og den lille, når de ser hvor kjekt de andre har det i barnehagen fra stuevinduet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...