Gå til innhold

Hvorfor er det uhygenisk å vaske babyrumper med vaskeklut???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her vaskes babyrumpe etter bæsjing med vann og vaskeklut. Kluten går direkte på kokevask, altså 95 grader. Skyller selvfølgelig av bæsj før den legges i maskinen. Kluten kokes. Hva er uhygenisk med dette?

Er da mye bedre med vann og klut enn våtservietter eller å skylle bæsjerumpe ned i vask hvor andre pusser tenner etc?

En vaskeklut her kokevaskes etter hvert bruk og jeg bruker selvfølgelig ikke samme klut på ansikt som i rumpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AMEN

? Ikke noe å hisse seg opp over eller? Ohoy

Skrevet

Er dette også blitt et tema. Nå syns jeg alle dere hysteriske dibbere skal gå og legge dere. Stå opp igjen med nytt syn på det meste..

Hva skal man egentlig vaske babyrumpene med da? Hamlmstrå, avis...Nei vet dere hva..

En vaskeklut går vel greit.

Skrevet

Folk må jo få gjøre som de vil med dette, men selv har jeg foretrukket våtservietter.

Nå har jeg stelleplass til sistemann med bleier på et rom uten tilgang til vann, og da blir det enda greiere å ty til serviettene.

Ser ikke noe uhygienisk i bruk av klut sånn som HI beskriver sin praksis, men jeg synes faktisk det er mer lettvint med engangkluter/servietter.

Skrevet

Hehe... kunne ikke annet enn å le da jeg så et innlegg i går som sa noe sånt som "æsj, vaskeklut er jo veldig ekkelt og uhygienisk, her vasker vi babyrumpa i vasken..." Av alle alternativene til rumpevask må jo dette være det mest uhygieniske av alle, vi bruker vasken til tannpus og vask av ansikt stort sett, og jeg vil gjerne slippe rester av bæsj på tannbørsten min!

Vaskekluten kokevaskes jo etter en gangs bruk, og alt av bakterier dør da. Skulle likt å se dem som vasker og steriliserer vasken sin med kokende vann og såpe etter hvert bleieskift....

Skrevet

Er utrolig nysgjerrig på hvordan man får bæsj på tannbørsten....? Man gnur da ikke tannbørsten ned i vasken...? Og mann grur vell ikke rompa til ungen opp i krana??? UTROLIG TEITE FOLK ASSÅ

Skjønner heller ikke poenget med at alle skal prøve å overtale alle til at "sin" metode for vask og stell er best???

Ser ut som om ungene overlever uansett om de blir skyldt i vasken eller vasket med natusan...

Skrevet

Pleier du slikke vasken når du pusser tennene?

Skrevet

Jeg vil gjerne vite hvordan man får bæsj på tannbørsten?!?!?!

Kom an da; svar!!!

Skrevet

Nå vet ikke jeg om du har små barn da, men om du har det, har det aldri skjedd at de har mista tannkosten sin i vasken??

Skrevet

våtservietter er ikke bra for huden, såpa som er i de klutene er alt for sterk for en liten sart baby rompe. syns klut og vann er beste løsning dusjen er også kjempe praktisk og bruke.

og ja til dere hysteriske våtservietter fanatikere jeg er utdannet hudpleier og har tatt en del ph tester på baby produkter og det er skremmende og se hvor høy ph det er. ph ligger i stort sett godt over nøytral og som alle veit skal ph verdien være sur og ikke basisk.

Skrevet

hahaha, nei vi hiver bare babyen ut på plenen og spyler med hageslangen. DET er hygienisk det...

Skrevet

Nei, gutten er fem år, så jeg pusser tennene hans =)

Skrevet

Vi tar også hageslange varieanten. Liker den best, litt kaldt nå, men hu får jo tøy på seg når ho er tør!!!

Skrevet

Hadde det vært uhyjenisk, så ville ikke barnehager kunne gjort det, og det gjør mange av oss, så lenge foreldre ikke spesifiserer og kjøper inn våtseervietter..

Skrevet

Selvfølgelig kan tannbørsten falle i vasken, men på den annen side så skyller vi vel bæsjekluten opp i vasken etter det er bæsj på den? Blir jo litt det samme egentlig...

Skrevet

Det er ikke slik at noen kan mene hva som er uhygienisk eller ikke. For om noen på BIM synser om at det det og det er uhygienisk betyr ikke at det er det. Å stelle seg med vann og sepe ved hjelp av en vaskeklut er ikke hygienisk. De som måtte mene det gjør det fordi de er uvitende, det har ingen ting med å være uhygenisk å gjøre.

Skrevet

Kan jeg bare spørre hva som er uhygenisk med det? Såpe dreper bakterier...

Hilsen microbiolog

Skrevet

Jeg for min del synes faktisk bæsj er litt ekkelt, og orker derfor ikke en klut full av bæsj, som må skyller masse før neste runde etc. Lettvint å vaske først med våtservetter e.l., for deretter å vaske ordentlig med klut og såpe!

Skrevet

Gjelder dette også Neutral og Apotekets servietter uten div mener du, ?

På de minste barna er MeSoft perfekt, servietter du selv vrir opp i vann og kaster.

Skrevet

15.24 de engangsklutene du fukter selv er kjempe fine bruker de i barnehagen. våtservietter burde kun brukes når man er ute på tur eller lignende. men jeg skal ikke si hva dere skal og ikke skal gjøre. gjør det dere syns er best for dere og deres små nurk:)

ville bare opplyse om at ikke stol blindt på de produktene som sier de har lav fin ph. (hudpleieren)

Skrevet

HI,

1. Hvor skyller du av bæsjen fra vaskekluten?

2. Hva vasker du sammen med vaskeklutene i maskinen?

Dersom du spyler klutene i hagen er det for så vidt ok, dersom du skyller av dem i vasken blir det samme situasjonen som å skylle barnerumpen i vasken.

Dersom du vasker bæsjeklutene sammen med andre tekstiler som brukes andre steder enn i babyrumpen, er det potensielt sett uhygienisk.

Kan godt hende du er veldig konsekvent med måten du håndterer dine kluter på, men tipper mange tar snarveier, putter en og annen klut sammen med den daglige 60 graders vasken osv...

Skrevet

Såpe dreper bakterier? Ja særlig..

Skrevet

Er det noen her som har kunskap om bakterier og når de dør osv?

Det er faktisk ikke nødvendig å vaske kluter som det har vært i kontakt med barnerunper på høyere enn 60 grader så lenge en er frisk. Tøybleier vasken f.eks på 60 grader, og det er nok i det daglige.

Synes det er ganske ille at folk tror at slike ting må kokes hver gang, det koster faktisk miljøet en del med overdreven kokvask.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å kokvaske klutene, 60 grader går fint. Eller kokvasker du alt av sengetøy, undertøy og håndklær også?

Bakteriene dør ved 60 grader, så det er ikke uhygienisk å bruke vaskeklut, så lenge man vasker dem etter bruk. Og jeg vil tro at normal hygiene på badet hjelper oss å unngå å få bæsjebakterier på tannbørsten. He he.

Skrevet

Oi, er du virkelig UTDANNET hudpelier? Var vel ett år på vg skole sist jeg sjekket! Og dermed er du "spesialist" på alt mulig? Min venninne som også er "utdannet hdpleier" sier at de ikke lærte en dritt om våtservietter og babyrumper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...