Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken ligger i seteleie, kan jeg bestemme om jeg vil ha keisersnitt selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn teknisk sett så er det sykehuset (altså legene på..) som bestemmer dette, men om du har et sterkt ønske om keisersnitt og med god grunn, som jo seteleie er, så skal de ta hensyn til det.

Visstnok er det noen steder hvor dette er vanskeligere enn andre, men de fleste sykehusene i norge ville nok innvilget pga seteleie. Spør der du går til kontroller, du må sikkert inn til samtale og kontroll (evt flere kontroller) på fødestedet før de evt setter opp en dato:)

Lykke til:)

Skrevet

Hvis babyen ikke snur seg, ville jeg gått for keisersnitt! Ihvertfall hvis du er førstegangsfødende.

Mitt første barn var i seteleie og legen anbefalte meg keisersnitt den gangen. Angrer ikke i det heletatt!

Lykke til! :)

Skrevet

Ingen kan tvinge deg til å føde selv om barne ligger i seteleie eller ikke.

Helsepersonel bruker desverre sin rolle med makt over oss gravide i enkelte tilfeller fordi vi ikke vet vår rett. Å ligger barnet i seteleie så ville jeg nektet å føde. Du kan begrunne det blant anett med at det kan oppstå komplikasjoner under fødselen som kan skremme deg så masse at du aldri vil tørre og føde et barn igjen nettopp fordi du og din kropp blir overkjørt. Det blir jo omtrent det samme som å springe ut naken i en gate fylt med alkoholikere og narkomane å skrike høyt "kom å voldta meg jeg bryr jeg ikke, gjør som dere vil med meg og min kropp fordi jeg bestemmer vist ikke over den selv lengere".

Husk det er din kropp du bestemmer, de kan ikke tvinge deg:) Men vær forberedt på at de vil prøve å overtale deg.

Skrevet

Hei..

Får ikke frem den siden jeg ville, men søk i google: setefødsel eller keisersnitt.

På første siden kommer det opp en link som heter:

GENERELLE INFORMASJ.

Det er et word dokument fra SUS.

Anbefaler deg å lese det..

Etter denne nyere forskningen er det mange land som har gått helt vekk fra setefødsler og anbefaler keisersnitt i alle tilfeller.

Men i Norge skal vi fremdeles tvinge folk til å gjøre ting som de tror er best, selv om forskning antyder det motsatte!

Lykke til..

Har ikke hatt setebaby, men har tatt et keisersnitt, og det gikk kjempe fint:o)

Skrevet

Håper for din del at du ikke hører til KK/Haukeland. Der får man det ikke. Da skal babyen være veldig stor og bekkenet ditt veldig smalt, så det omtrent er fysisk umulig. De er utrolig restriktive på dette. Og alt annet som har med KS å gjøre...

Skrevet

Hvis du ikke visste det så kan en akupunkturnål i tåa få babyen til å snu seg. Du burde spørre en akupunktør om det. Noen JM kan også dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...