Gå til innhold

Min samboer er så utrolig utakknemlig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min familie har nå bestemt seg få å spandere sydentur på alle sammen nå i sommer, og da er de alle man mine brødre med følge og søstre med følge og barn..

Så var de så utrolig liten prisforsjell på 1 og 2 uker så de bestilte 2 uker med all inclusiv, så ve trenger bare lommepenger..

Så de første min samboer sier når vi kommer hjem, er jeg gidder ikke vere med din familie i 2 uker, vi kommer jo til å gå oppå hverandre og de gidder jeg ikke...

1 uke hadde holdt!!

Blir så urtolig skuffa over han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe...har jeg og samboeren din samme svigerfamilie? Jeg har også meldt avbud :-p

Skrevet

Det har nok ikke noe med å være utakknemlig å gjøre. Noen av oss trenger dog egentid og synes det blir litt for intenst med svigerfamilien. Jeg forstår den! Men mannen min er som deg :) Sånn er det bare...

Skrevet

Hehe, nøyaktig noe sånt hadde samboeren min klart å si også. Mannfolk!!

Skrevet

Huff. Det var sårende sagt.

Så sant du ikke har en veldig spesiell familie.

Skrevet

Har man tre ukers ferie synes jeg ikke det er noe rart om man ikke vil bruke 2 av de med svigerfamilien jeg. Hva er sårende med det? Det er jo bare fordi man blir sliten av det!

Skrevet

Men man kan da reise på ferie uten å gå oppå hverandre, kan jo dra på utflukter, viss de fleste vil vere på stranden kan noen vere med bassenget eller omvendt...

Han stor koser seg når vi har familie besøk og sånne ting, og han drar da ofte innom svigers uten at eg er med, så tror ikke de er de det går på..

Skrevet

Vi har da faktisk 3 uker ferie aleine, før vi reiser på 2 ukers ferie til syden..

HI

Skrevet

Nei, men da må dere prate bedre sammen :) Jeg kunne ikke tenkt meg det fordi jeg hadde følt meg forpliktet til å spise måltider med de/ta en tur med de etc, minst en felles greie hver dag, noe som blir for inntenst over 14 dager. Neste år drar vi ei uke sammen med de og det synes jeg er passe, så har jeg to uker til å gjøre slik bare vi vil (sammen med bare mann og barn slapper jeg 100% av)

Skrevet

Folk er forskjellig. Min mann nekter dra på sydenferie uten mine foreldre. Han synes det er så mye lettere i forhold til ungene.:)

Men nå har vi feriert med de flere ganger og vet det er greit. Både de og vi er klare på at vi ikke skal være sammen hele tiden.

Jeg derimot hadde nektet ferie med min svigermor...Svigermor og svigerfar er skilt. Svigerfar har vi vært på korte ferier med noen ganger og det gårkjempe-fint. Svigermor har vi vært med en gang.....

Skrevet

Da stiller det seg egentlig litt anderledes, men har han sagt hvorfor da?

Skrevet

Jeg hadde nok også vært litt utålmodig der. Jeg syns en uke i "syden" er mer enn nok, i alle fall om vi hadde så stort reisefølge.

Skrevet

Er dere vant til å dra på ferie med hele familien? Gjort det tidligere?

Foreldrene mine inviterer oss søsken med familie ofte med på ferie. Men vi har et veldig avslappet forhold til å være på tur sammen. I løpet av to uker ville vi vel lagt opp til 2-3 felles utflukter, og like mange felles middager på kvelden.

Resten av tiden slapper vi av, går på stranda, spiser måltider, shopper osv i det tempoet som passer oss, noen finner på noe sammen, andre alene. Dette er alle veldig fornøyde med, og vi er på ferie sammen ca en gang i året.

En bonus på disse turene er at foreldrene mine foretrekker å sitte på balkongen og dele en flaske vin om kvelden, mens vi "yngre" gjerne tar oss en tur ut. Dette gjør at vi har barnevakt med oss på tur, og det er deilig å ha den friheten:)

Jeg tenker at enten må mannen din ha dårlige opplevelser med for "innpåsliten" svigerfamilie på tidligere ferier eller i andre settinger, eller han tar for gitt at det vil bli for tett for ham.

Hvordan er familien din? Kan dere (HI med mann og barn) anse det som deres egen ferie, men bare møte resten av gjengen innimellom? Eller er det forventet at dere drar rundt omkring i flokk og følge?

Skrevet

Hos oss er det motsatt, mannen min går godt overens med min familie. Mens jeg grrrrrrr hans familie. Så i år har jeg sagt- max 1 uke i sommerhuset med svigers. Give or take et par dager. Så får vi se. Jeg blir helt utslitt og sur av å måtte forholde meg til dem, synes alt blir sååååå stress. Mannen min ser jo det også. Men her er det ikke snakk om at svigers spanderer noe på oss altså. Vi må kjøpe maten vår selv når vi er sammen 1-2 uke om sommeren. Gjerrige, kjipe svigermora mi. :(

Skrevet

Om mine foreldre har alltid sakt at de hadde vert gøy å kunne reise på tur med alle barna side og følge+barn.

Og dette kan jo vere vanskelig med tanke på hvilken økonomi vi søsken har, og da sa de at de ville spandere. Vi har ett veldig godt forhold vi søsken, men de er jo ikke alle svogere og svigerinner som går likegodt i lag, de er sånn helt ok.

HI

Skrevet

Nei vi har aldri vert på ferie med verken min eller hans familie før...

Og de sa jo den dagen vi planlagte dette at: vi trenger ikke gå oppå hverandre, kan samles til noe felles kvelds, men ingen forpliktelser...

Så han kan ikke si noe på det.. Min familie er ganske grei tror eg, de bruker ikke blade seg i noe eller noen sitt privatliv..

HI

Skrevet

Da synes jeg du skal ta en prat med samboeren din, og forsikre ham om at dere kan nyte ferien i ro og fred, uten stress fra svigerfamilien hans. Så lenge dere har klare avtaler på forhånd om at dere ikke er forpliktet til masse felles samvær så får dere helt sikkert en hyggelig ferie.

Og hvis du argumenterer med at dere har barnevakt tilgjengelig, så dere kan få et par romantiske kvelder med middag og måneskinnstur i sjøkanten så bør jo mannen din være fornøyd:)

Skrevet

Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at tanken var god, men alle er forskjellige og jeg synes at du bør akseptere at han ikke orker å bo oppå sin svigerfamilie i to uker. Han må få velge selv og om du gir ham masse dårlig samvittighet for det er det han jeg synes synd på, faktisk. Alle liker ikke det samme. Selv hater jeg sydenturer og svigerfamilieferier uansett hvor mye de blir betalt av andre. Da går vi heller litt oftere på hverdagsbesøk og har litt tid for oss selv også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...