Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 unnskyld for at jeg skriver om dette. men er det noen flere her som har blitt seksuelt misbrukt og gruer seg helt sykt til fødsel og tenker dere eventuelt på ks?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Jeg er det, som barn... Jeg gruet meg ikke for å føde gudsjelov, men jeg har så mange flash back nå etter å ha fått egne barn og er kjempe redd for de... Plager det deg ville jeg tatt det opp med jm å evt søke ks på det grunnlag. Vær klar over at du uansett er naken nedentil (etter hva jeg vet) under ks, dersom det har noe å si...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Ja jeg, ble det som barn. Første barn kom med hastekeisersnitt pga alvorlig svangerskapsforgitning. Hadde litt problemer ettertid, måtte bearbeide de undersøkelsene nedentil, hentet meg fort inn igjen. Andre barn ville jeg føde normalt. men barnet satt fast grunnet trangt bekken og han var stor. Ble dradd ut med vakum. Og alle de undersøkelsene de måtte gjøre av meg nedentil for å sjekke åpning osv ble en stor belastning. Det var også en mannlig lege, han måtte også ta begge hendene sine inn for å prøve å løsne barne. Jeg klarer ikke tenke på fødselen, kunne skrevet mer som skjedde, men makter ikke. Måtte i tillegg sy masse da jeg revnet grad 3b. Har enda ikke vært på etterkontroll og det er 1 år siden fødselen, jeg har mareritt nesten hver eneste natt. Hele fødselen føles som en grusom voldtekt. Er gravid igjen og SKAL ha planlagt keisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg ble voldtatt som 13-åring, men takket være en helt fantastisk psykolog har fødselen gått superbra og nå venter jeg nr 2. Men er du bekymret og gruer deg, ta kontakt med din jordmor og ikke minst avdelingen du skal føde/ ta KS på så de er forberedt. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 takk for at dere svarer. jeg ble misbrukt ved 11-12års alder og gruer meg veldig til de undersøkelsene som skal utføres nedtil. jeg vil ikke ha en masse leger som skal ta på meg eller se der nede. jeg har vært til en samtale angående det som skjedde men syns ikke det hjalp. jeg hadde en veldig kort undersøkelse på sykehuset og jeg føler ikke at jeg klarer det igjen. er det vanskelig og få planlagt ks med en slik bakgrunn?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Ja, utsatt for misbruk over 2 år, og fikk keisersnitt pga dette.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Syns du skal prøve å få deg en dyktig psykolog å snakke med! Nei er ikke noe problem å få KS pga det! Men det er jo viktig å følge opp gynekologiske undersøkelser i ettertid også, så en dyktig psykolog hadde nok vært en fordel.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 har du blitt misbrukt selv? jeg vil ikke til noen psykolog. var hos en når jeg var yngre ett par ganger men kom aldri noen vei for han snakket bare om skolen. og ho jeg var hos nå sa ingenting bare satt der og skulle ha meg til og bare skravle ut i det blå. men en dyktig psykolog hjelper sikkert mange.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 JA jeg har blitt misbrukt selv, ellers hadde jeg vel ikke hatt noe i denne debatten å gjøre??? Jeg hadde hvertfall en veldig dyktig psykolog og hadde det ikke vært for henne, hadde jeg mest sannsynlig ikke vært her i dag!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Jeg har blitt voldtatt, og helsesøster ba meg skrive et brev til jeg skulle innlegges for fødsel. Nå gikk det litt fort i svingene, men jeg sa det til jordmor på vakt og hun gav infoen videre. Jeg ble møtt med stor forståelse og fikk et minimum av folk og forholde meg til når jeg skulle ligge der å skreve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå