Gå til innhold

Er dette normalt etter MMR-vaksinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk høy feber på søndag (10 dager etter vaksinen) og hadde det frem til igår. Så fikk han utslett i ansiktet og på kroppen. Nå virker det som om han er svimmel hele tiden, og han har spist lite og sovet mye siden søndag.. Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer ut som den 4.? 5.? barnesykedommen.

Jeg ville tatt han med til legen

Skrevet

ops, gikk litt fort i svingende her :)

Skulle skrive: God bedring til den lille

Skrevet

Lillebror skal ta vaksinen i morra, og jeg leste at det var vanlig å få utslett som ligner meslinger, feber og slapphet en ukes tid etter vaksinen. Jeg ville tatt det med ro. Virker som om det er vanlig.

Skrevet

Snuppa mi fikk endel utslett ca 10 dager etter vaksinen. Ikke noen annen reaksjon.

16 dager etter vaksinen fikk hun høy feber (rundt 39) som varte i tre dager - etterfulgt med mer utslett. Hun spiste minimalt og var ekstremt sint og sur i ca en uke. Sov endel første dagen med feber, ellers som normalt.

Jeg har tenkt at det sikkert var den fjerde barnesykdommen hun fikk, siden det tok såpass lang tid. Helsesøster sa at hvis hun fikk bivirkninger så kom de fra 10-14 dager etterpå... Men jeg vet ikke?

Vi fikk det midt i påsken, så drøyde med å ringe lege, og da påsken var slutt så var hun frisk igjen- så snakket ikke med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...