Gå til innhold

Babyskjal til bæring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg et enkelt bæreskjal som ikke er noe hokus pokus å få på. Venter baby om tre uker og ønsker å bære ham en del på dagtid når vi er ute i skogen, eller andre steder der vogn er problematisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vidunderbarn.no har flere varianter..

Jeg har selv kjøpt elastisk sjal og ringslynge.. Veit også om flere som er veldig fornøyd med mai tai..

Skrevet

jeg har kjøpt babasling på bleieboden.no.

Det virker utrolig enkelt, man slipper å knyte, bare klipser det på. Også kan det justeres slik at flere kan bruke det. kan brukes på forskjellige måter fra nyfødt og oppover....jeg er fornøyd så langt og gleder meg til å prøve det!!

Skrevet

www.lotusbarn.no og www.krusedull.net har stort utval i sjal. Elastisk sjal er enklast i starten, men har ikkje så lang "levetid". Opp til ca 10 kg, trur eg.

Til forrige baby, i 2005, hadde eg ei ringslynge og ein formsydd bæresele i starten. Ringslynga brukte eg frå starten av, og var på fjelltur med babyen på 7 kg i fleire timar, utan store problem. Formsydd var enklare og fordelte vekta bedre, men den var frå ca 3 mnd.

Ser nokon anbefaler meitai, slenger meg på den. Viss du vil ha noko enkelt, kjøp meitai eller formsydd. (Og kanskje eit elastisk sjal til kosebæring av nyfødd... ;) )

Sjølv har eg kjøpt 2 elastiske sjal og eit vevd, pluss at eg har ein del sjal, ringslynger, meitaier og anna bæretøy etter sist... ;) Men eg er tettinntil-skadd.. ;) (tettinntil.no har mykje info om bæretøy og bæretøybutikkar) Lykke til med valget!

Skrevet

Har ingen erfaring enda, men har venninner som er fornøyd med meitai. Skal låne en når jenta blir født for å se om det er riktig for oss. Er sikkert litt individuelt hva som er godt å bruke. Har ei venninne som sverger til tradisjonelt sjal, men hun har ikke anbefalt meg å bruke det helt i starten fordi det kan være litt komplisert de første gangene.

Skrevet

Jeg har kjøpt en Moby Wrap, fikk den anbefalt av et par jenter på skravlesiden for en liten stundsiden..

Gleder meg til å få brukt det når det kommer i posten:o)

Kjøpte det på ebay og sparte møe pæng, så sjekk ut hva du kan finne der uansett hvilket du velger:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...