Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Vær så snill å si at ingen av dere gjør det.... Min søster er Psykiskutviklingshemed. Hun har da ganske naturlig venner som også er det. Skal si det er mange grusome grunner til at de har fått dette handicapet. Hun ene datt ned fra stelle borde da hun var liten. Hun har en litt spessiel hode form og er på et ganske lavt funksjons nivå... ( (Det værste tillfelle: Mamman hennes ble banket av faren gjennom hele svangerskapet.)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Synes også det er ufattlig at noen gjør det. Så i annen tråd her at noen til og med kan finne på å ta en dusj mens babyen ligger på stellebordet. Hvor mye idiot går det an å bli?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Ingen ansvarlige mennesker går fra et barn på stellebordet. Men dessverre er det ganske mange skjødesløse foreldre rundt om kring...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Nei, gjør ikke det. Tror ikke barnet kommer til å falle ned, men er likevel redd for tenk om det skjer. Når de er veldig små (før de kan snu seg) er sjansen ganske liten for at de spretter av stellebordet, men det som er skummelt om man gjør det da at plutselig så er det blitt en vane og så er barnet blitt så stort at det begynner å snu seg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 Er enig i at man ALDRI skal gå fra et barn som ligger på stellebordet.. selvom noen tenker"h*n rører seg jo nesten ikke,da er det jo trygt".. dette hørte jeg noen som sa engang.. men herreguud! spedbarna klarer jo å kravle seg opp til puppen,allerede fra første stund,hvorfor skal de ikke klare å komme seg ned fra stellebordet??? jeg blir så oppgitt.. selv er jeg mor til snart to..og jeg har aldri gått ifra datteren min på stellebordet.. men jeg synes også det er helt forkastelig med de som tenker at alle unge mødre går ifra barna sine på stellebordet.. et eks: jeg var på helsestasjonen med min nyfødte datter,hun lå på stellebordet, og jeg skulle hente noe i stellebagen(tror det var våtservietter..) jeg sa automatisk: er det noen helsesøster her? hun kom bort til meg og spurte hva det var.. jeg sa da bare: kunne du passet på datteren min?jeg skal bare hente stellebagen(den var 6-7 meter unna).. hun ble helt sjokkert over at jeg,på min unge alder (19?)tenker på sikkerhet,og sa dette til alle mens jeg hørte på.. skulle jeg liksom ikke passet på datteren min??:/ bare en påminnelse til alle som tar "unge mødre" under en kam,i samme slengen
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Den største faren er ikke at de triller over kanten, men at de tipper ned i hodeenden da de kan sparke fra med bena. Grusomt at noen går ut av rommet med babyen på stellebordet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Jeg har selv vært ekstra oppmerksom etter jeg hørte en historie om en dame! Hun dopet seg gjennom hele svangerskapet i tilleg.. men hun gikk fra ungen på stellebordet en stund! Plutselig løp hun opp til naboen og spurte om hun kunne hjelpe henne med å få ungen til å ti stille (Ungen er max 3 måneder gammel nå)! Naboen spør hva som skjer, og hun sier at ungen falt ned fra stellenbordet mens hun var ute å røykte og at armen ser rar ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WTF? Den stakkars lille ungen er helt ødelagt no.. Sterkt funksjonshemmet osv! Skummelt
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Vi fikk et flott og stort stellebord da lille ble født, men det hadde så lave kanter og jeg er så redd for sånne ting at jeg ikke klarte å bruke det, og lillegutt ble stelt på gulvet. Men det er mest fordi jeg ikke stoler på meg selv, og var redd for at jeg i et uoppmerksomt øyeblikk plutselig tok handa av han og da var det gjort.... huff, det skulle vært seler eller noe på alle stellebord..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Jeg er hun som lot babyen ligge på stellebordet mens jeg tok en dusj. Jeg er helt enig med dere om at dette er galskap. Og jeg har bare gjort det en gang. Ingenting skjedde, men jeg var jo superstresset i dusjen og kunne ikke bli fort nok ferdig. Så i etterkant har jeg alltid lagt babyen på gulvet mens jeg dusjer. Jeg skal ikke forsvare handlingen, men bare forklare at det er høye kanter på siden og en vegg i hodeenden, eneste mulighet å ramle ned var i fotenden. Babyen var også veldig liten. Ca 1 mnd. og da ruller de ikke rundt og beveger seg så mye. ( Ingen unnskyldning) Jeg hadde også lagt noe foran bena på barnet slik at om det skulle gå galt så måtte noe annet enn babyen ramlet i gulvet først. Var ganske liten avstand mellom dusjen og stellebordet, slik at om dette hadde ramlet i gulvet, så ville jeg nådd barnet ved å strekke den ut fra dusjen. Altså, ikke gode nok grunner, jeg tar fullstendig selvkritikk for dette. Gjør det ikke igjen. Og oppfordrer selvfølgelig alle til ikke å la babyene ligge alene på stellebordet.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Huff Trist at slikt skjer, Selv har jeg og sambo det prentet inn i hodet: Hold altid en hånd på ungens mage!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 De fleste som gjør det har nok en eller annen "god" unnskyldning sånn som hun over. Men det holder selvsagt ikke. Da er man ikke skikka til å ta vare på barn, og sånn er det bare. Fælt å høre om de ungene som hadde fått funksjonshemninger pga. sånne sløve mødre. :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå