Rampongi Skrevet 21. april 2010 #1 Skrevet 21. april 2010 Jeg gikk ut i permisjon i august i fjor og skal etter 10 mnd med full lønn og 8 uker uten lønn (fordelt utover året) tilbake på jobb i juli. Disse ukene uten lønn er nøye planlagt i forhold til når far skal ha pappaperm og vi skal ha noen uker sammen i utlandet i mai. Denne planen ble såklart vedlagt min søknad om permisjon og jeg har i ettertid kontaktet de som driver med lønn på jobben min per mail ved endringer- noen uker det ble tull med i fjor høst. Med en gang jeg merket at jeg fikk full lønn for mnd er jeg i utgpunktet skulle hatt mindre utbetalt, tok jeg kontakt med både lokal og sentral lønnsavd og lokal var sykmeldt, men jeg fikk svar fra sentral om at de skulle trekke meg for ukene jeg hadde ulønnet permisjon.. Det er fremdeles ikke skjedd og nå har jeg egentlig tatt ut 5 slike uker uten lønn, men det er ikke registrert, så disse ukene er gått som vanlig permisjon med full lønn.. Så foreslår lokal lønnsavd at jeg bare kan ta de ukene jeg skal ha ulønnet etter at min opprinnelige permisjon er over, for det er enklest.. Ja, for lønnsavd er det nok det, men min permisjon slutter midt i pappapermen (i mai) og dermed har vi da lønnet permisjon samtidig og det er ikke lov.. ahhhhh Blir så lei!! skal ned dit i dag og snakke med dem.. Men hva skal vi gjøre med de ukene jeg skulle være uten lønn? Nå vil jo ikke min permisjon strekke seg langt nok og ungen blir uten mamma eller pappa hjemme i sommer. Det er jo lite aktuelt.. Er så forp...t når jeg har varsla og søkt og skrevet 7 mailer om dette siden november og det enda ikke er i orden..
krabbetrollet Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Hvis jeg forstår situasjonen rett så har dette ingen ting å si for permisjonslengden din, kun for tidspunktet du får utbetalt pengene.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Det er jo litt problematisk hvis mannen har hatt perm samtidig, siden det ikke er tillatt å ha perm samtidig.
krabbetrollet Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jo, dersom det er fedrekvoten han har er det lov, men de kan ikke begge få utbetalt perm.penger fra nav samtidig. Forstå det den som kan :S Jeg tolker hovedinnlegget som at hun får penger fra arb.giver, som igjen får refundert fra nav. Dermed bør det ikke innvirke på permisjonslengde osv at det har blitt tull i den opprinnelige planen med ubetalte uker. Arbeidsgiver får nok penger refundert fra nav i følge den opprinnelige planen, og selv om det har blirr rot i utbetalingstidspunktet fra arb.giver til arb.taker går det til slutt opp i opp.
Nagilimia Skrevet 21. april 2010 #5 Skrevet 21. april 2010 Det er nav som evt kan lage tull i forbindelse med pappan sin perm, men du har alt på det rene, og hvis nav spør gir du dem bare kopi av av det du har sendt. Jeg ringte nav og spurte og det ordnet seg! Jeg jobbet i kommunen og skulle ha ferien min da og da, men jobben min behandlet med som de andre ansatte. Ikke noe problem for nav hva som gjøres i praksis, så lenge det er gjort riktig på papiret.
Rampongi Skrevet 21. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar Jeg var der nede nå og vi ble enige om å trekke meg 4 uker i lønn i mai og 4 uker i juli.. Det vil si at jeg går neste måned i møte uten lønn.. juhuuu! Alt dette rotet pga sykemeldinger på jobb. (TEIT!!) Jobb mente at nav ikke brydde seg om hovrdan det ble gjort så lenge vi holdt oss innafor reglene, så jeg skal feks jobbe nesten hele juli,men da ikke få betalt, da de skal trekke meg 4 uker den måneden også. Det er tydligvis ok å gjøre noe på papiret og noe annet i virkeligheten. Samma for meg, så lenge jeg ikke får nav på nakken i ettertid av en eller annen grunn. jeg må også starte å jobbe en uke før jeg hadde tenkt, da regnestykket ikke gikk opp, men håper mine foreldre kan passe jenta så lenge.. jaja, det ordnet seg jo på et vis, men kanskje ikke helt sånn jeg hadde sett det for meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå