¤Jente06ogMaigutt10¤ Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Er det noen her med erfaring ang tverrleie? Jeg skal straks ha min andre, og han har lagt seg godt til rette på tvers. Skal til ny kontroll til fredag, men veldig usikker på hva de evt kommer til å gjøre. Har født vanlig/vaginalt/normalt 1. gangen, så dette er helt nytt for meg. Hva kan jeg forvente meg? Hva kan de gjøre/hva vil de mest sannsynlig gjøre? Noen med litt erfaring på området?
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Hvor langt på vei er du da? Jeg hadde seteleie med førstemann, men jenta jeg venter nå la seg riktig i uke 34-35 en gang. Så det finnes jo muligheter for at de snur seg av seg selv. Eller de kan få hjelp til å snu seg på sykehuset av en fødselslege. Ved tverrleie er det i hvertfall ikke mulig med vaginalfødsel. Så fortsetter hun å ligge slik helt til termin må du nok regne med KS.
¤Jente06ogMaigutt10¤ Skrevet 21. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2010 Hei. Takk for svar! Jeg er nå 39+1. Så ut i fra det du skrev, kan det vel se ut som om det blir KS da.. kanskje ikke så stor sjanse for at han snur seg nå.. uff, har ikke lyst på KS jeg..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 21. april 2010 #4 Skrevet 21. april 2010 Jeg fikk hastesnitt etter et langt og slitsomt forsøk på en setefødsel. Det går fint! Ikke så ille som man skulle tro. Selv om det er ømt og sårt noen uker. Allier deg med venninner og mor/svigermor for ekstra hjelp. Du får bl.a. ikke løfte TUNGT på 6 uker. Det vil si at du kan fint løfte på babyen, men kanskje ikke ta barnevogna inn og ut av bilen f.eks. Men klart man helst vil slippe KS. Det ville jeg også. Du får fokusere på det viktige: At barnet skal komme ut helt og fint! Håper det ordner seg for deg. En venninne hadde seteleie frem til hun fikk rier, da snudde gutten seg kvikt! Så alt er mulig! Men jeg regner med du er under oppfølging av jordmor og sykehus i samband med tverrleiet? Det burde jo snart lages en plan for deg da. Og gi deg en dato for KS dersom han ikke vil snu seg selv, eller de ikke vil forsøke utvendig vending. (Hos meg forsøkte de å snu gutten uke 37. Det er litt ubehagelig, og det er en bitte liten risiko forbundet med å snu, slik at du KAN ende opp med akutt KS der og da. Men de er veldig proffe, og jeg fikk vite at operasjonsstua stod klar dersom hjertelyden skulle forandre seg dramatisk. Det gikk ikke an å snu gutten i mitt tilfelle, men hører stadig om vellykkede forsøk. Les på seteleie-debatten.) Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå