Gå til innhold

Hva skjer hvis vannet går i badekaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer jeg til å merke det? Kan det komme badevann inn til babyen så det blir infeksjoner?

Hehe sikkert forferdelige dumme spørsmål, men håper noen har svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kjenner at den hinna "popper", sånn har jeg ihvertfall fått det beskrevet. Aner ikke, for hos meg tok de vannet under fødselen:)

Skrevet

Mange velger å føde i badekar, så det er ufarlig. Men en ting når det gjelder dette fostervannet, du merker kanskje ikke at det går, men det som er med fostervann er at det produseres nytt helt til ungen er ute. Det vil komme masse helt til ungen er kommet ut. Husker jeg synes det var litt kjipt at ingen sa det til meg, jeg trodde jo at når vannet var gått så var det gått. Men nei. Når jeg reiste meg opp etter å ha sittet litt, rant det igjen og igjen og igjen. Og når vannet går vil du før eller siden få rier til tusen. Hehe

Skrevet

Du vil kjenne at det kommer vann etter du har gått ut av badekarret. Dersom vannet bare fosser ut, vil du merke at magen ikke er like sprengt og ser en del midre ut. Som regel har vannet en rosa farge.

Tro meg; du vil merke om vannet går!

Skrevet

Vannet har ikke en rosa farge. Normalt friskt fostervann er fargeløst.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min at det ikke var anbefalt å bade, verken i offentlige bad eller i sitt eget badekar siste mnd før fødselen pga infeksjonafaren...

Skrevet

Jeg kjente ingenting da vannet gikk, bare at det kom vann. Så jeg hadde nok ikke kjent det i det vannet gikk hvis jeg satt i badekaret. Men, vannet fornyer seg hele tiden, så jeg ville jo merket at det rant kontinuerlig. Utover det tror jeg sannsynligheten for at vannet skal gå akkurat den korte tiden du er i badekaret er forsvinnende liten (og de aller fleste fødsler starter med rier, ikke vannavgang).

Skrevet

Det stemmer ikke. Man kan bade i alle typer bad så lenge slimproppen ikke er gått. Er den gått skal man ikke bade i offentlige bad, men det går fint i eget badekar.

Hvorfor føder så mange i badekar liksom? Hehe

Skrevet

Jordmora mi sa senest idag at jeg måtte bare bade i badekaret, for å roe ned kynnere. Er i uke 39.. Rart at de skal ha så forskjellige meninger..

Skrevet

Jeg satt i badekar på sykehuset når vannet gikk første gang. Jeg merket et "knepp" i magen, men kunne ikke se noen ting i det hele tatt i vannet, så jeg og samboeren min konkluderte med at det nok hvertfall ikke var vannet, for da ville vi sett et eller annet... Vi fant ut når jordmor skulle ta vannet litt senere at det måtte ha vært det som gikk likevel ettersom det ikke var noen fosterhinne der lengre.

Skrevet

Min forrige fødsel startet med vannavgang, så tenker at den kanskje gjør det nå også? Nei det er sant at det er lite sannsynlig at det skal gå akkurat når jeg bader, men sist jeg bada klarte jeg liksom ikke å slappe av, for jeg var sikker på det kunne være farlig å få vann inn til babyen. Sikkert helt teit tanke men... :/

Kan kanskje slappe litt mer av neste gang jeg bader da :)

HI

Skrevet

hadde masse hvite flak i vannet når det gikk med mia, ingen tvil om hva som skjedde liksom :) tror nok du merker det når det skjer jeg :)

Skrevet

Hvis vannet går i badekaret og du ikke setter i proppen igjen, blir det tomt i badekaret..haha :)

Skrevet

Hahahahahaha det er jo helt krise!! Kan jo ikke ligge der uten vann! Blir kaldt da!! :P

HI

Skrevet

Det er helt trygt å bade som gravid, også tett på termin. Det er ingen infeksjonsfare så lenge vannet ikke har gått.

Skrevet

Så det ER fare for infeksjoner hvis det går i badekaret da?

Skrevet

Iflg min lege ville hun fraråde det siste mnd pga infeksjonsfare. Ikke alle vet når slimproppen er gått, den kan gå litt og litt og føles som vanlig utflod. Har ikke med vannet å gjøre, om det er gått, men altså om slimproppen er gått..mtp inf.fare..

Infeksjonsfaren er ikke så farlig i det du føder i vann, for da er jo ungen på vei ut og blir ikke liggene med evnt infisert vann i inni magen i flere uker til liksom.. Litt rotete forklart, men var slik jeg forstod det på min lege i alle fall..

Men jeg kan ikke dette, bare gjenforteller det legen min har sagt.. Skulle gjerne tatt bad, er så deilig mtp kynnere og ryggsmerter...

Skrevet

Så rart... Jordmora mi anbefaler meg å bade i badekaret på grunn av kynnere og bekkenløsning. Og jeg har termin og 2 uker.. Æsj ikke lett å vite hva som er rett når alle har forskjellige meninger om det.:P

Men nå har jeg bada og vannet gikk ganske sikkert ikke, kanskje jeg bare skal nøye meg med dusjing de siste ukene for å være sikker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...