Gå til innhold

1,5 år og EKSTREMT mammadalt....Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har jo alltid vært mest "fan" av mamma, men nå i det siste synes jeg det bare har blitt enda mer utpreget...F.eks hvis hun er litt trøtt eller sliten så er det FULL krise hvis pappan skifter bleia- hyl og skrik som om døden skulle være nær. Samme med legginga, oppvåkning på natta eller hvis hun faller og slår seg- mamma, mamma for alle penga, hvis ikke er det hyl og skrik.

Kan også gjerne sutre etter mamma hvis hun vet at jeg er i huset, mens pappan leker m henne i et annet rom f.eks. Litt trist at det er sånn synes jeg, spesielt for pappan sin del- så derfor lurer jeg på om dette er vanlig, og om det snart kommer til å snu kanskje? Kommer jo også en ny baby her til høsten, så hadde jo vært praktisk hvis pappan var blitt litt mer "in" før den tid;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter var akkurat lik da hun var liten. Skulle ikke være med noen andre enn meg. Hun ble mye værre da jeg var gravid. Gruet meg til babyen skulle komme for jeg trodde det kom til å bli enda værre. Men det ble det ikke i det hele tatt. Da vi fikk babyen ble alt mye bedre. Hun var aldri sjalu og var lettere å ha med å gjøre (også for andre enn meg).

Tror det hjalp at hun gikk i bhg.

Om det er vanlig eller ikke vett jeg ikke, men det var verfall akkurat likt hos oss.

Lykke til:)

Skrevet

Min datter er 20 mnd. og har de siste 2 mnd. blitt ekstremt mammadalt. Hun tror hun eier meg og blir flyforbanna om storebror eller pappa får oppmerksomhet fra meg. Overser henne når hun holder på sånn, men den jenta kan holde på i evigheter.

Hun var ekstremt pappajente før hun plutselig fikk for seg at mamma var best

Skrevet

Helt vanlig, og jeg har bare ett godt råd som fungerte kjempebra her i huset:

Du må reise bort alene noen dager! Du trenger uansett samle litt krefter, du som snart skal bli mamma til to. :) God tur! (Har plass til deg her altså:))

Skrevet

hmm..men her er pappan hjemme m henne 2 dager i uka mens jeg er på jobb, så burde jo egentlig ikke mangle på pappa-datter tid heller.. Men uansett, takk for invite, kanskje jeg og magen min kommer iløpet av sommern hvis tilstanden ikke bedrer seg snart;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...