Gå til innhold

Plutselig ekstremt svimmel - hva er det som skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trente rolig i dag, og rett etter trening ble jeg plutselig kjempesvimmel. Trodde jeg skulle svime av, og måtte sette meg rett ned, tok kaldt vann i ansiktet og spiste litt. Ble litt bedre og klarte etterhvert å skifte og komme meg hjem. Nå har jeg ligget på sofaen i mer eller mindre tre timer, og er fremdeles svimmel, og får skikkelig hodepine i korte perioder (noen sekunder av gangen). Har aldri opplevd lignende. Noen med erfaring? Har det med graviditeten å gjøre? Har ikke feber eller andre tegn på sykdom... Skikkelig ekkelt det her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir vel i grunn bare synsing fra min side, men det kan være fler ting.

Hvor langt er du på vei? Har du hatt høyt blodtrykk, vann i beina eller protein i urinen? Det kan nemlig være tegn på svangerskaps-forgiftning. Ikke for å skremme deg men det kan være nokså alvorlig. Var til utredning for det da jeg var gravid.

Det kan også være rett å slett at du har lite jern i kroppen og at hb'n (blodprosenten) din er lav.

Ta kontakt med lege så fort du kan å spør der;-) Så får du sjekket det ut.

Skrevet

Jeg sliter med det samme og legen fant ut at jeg hadde ekstremt lav blodprosent. Fikk beskjed om å begynne på jerntabletter asap.. Besvimte ved et par anledninger og slet med hodepine. Begynner å føle meg bedre nå etter et par uker med tabletter.

Hør med legen :-)

Skrevet

Var hos lege i går, og har mest sannsynlig virus på balansenerven. Ikke noe farlig, og skulle gå over av seg selv i løpet av noen få dager, og allerede i dag er jeg mye bedre. Hun sa at det nok hadde blitt forsterket av litt lavt blodtrykk, men allle tester var i skjønneste orden:-) Så da er det bare å slappe av og bli frisk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...