Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Stesøstra mi fikk ikke studielånet sitt utbetalt denne måneden. Hun sier det er flere som ikke har fått det, og at lånekassa har gjort feil. Jeg har hørt at lånekassen ikke utbetaler stipendet dersom man har for mye fravær. Dvs skolen rapporterer inn til lånekassen dersom noen har for mye fravær ila en mnd. Dessverre heller jeg mot å tro det siste om henne. Hun er straks 19 år. Men noen som vet om lånekassa faktisk er eller har vært trege med utbetalingene denne måneden...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg har fått min utbetaling denne mnd. Lånekassen kan stoppe utbetaling hvis personen har redusert studie sitt i løpet av året. Altså hvis personen har så stort fravær at hun ikke får karakter i faget kan det være grunn nok, eller hvis hun har kuttet ut noen fag. Men; lånekassen kan selvfølgelig gjør feil eller at utbetalinger kan stoppe uten spesiell grunn. Hun må ta kontakt med de og spørre hvorfor pengene ikke er kommet.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Hun sier at flere elever har pratet med læreren, og denne læreren sier at det har vært krøll med utbetalingene fra lånekasse. Finner ingen informasjon om det på nettsidene til lånekassen heller. Men pga mye tull fra hennes side, kan det godt hende hun lyver:( Det betyr ikke noe for min del, men for de som bor sammen med henne betyr det ganske mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå