sweety72 Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Befruktning: ved ivf Alder: 37 år Barn no: Første Termin: 05 Mai etter UL ( 7 mai etter ivf) Plager ( nå): ikke noe tegn til fødsel annet enn hevelse i føttene og nummenhet i hender. På UL: babyen har litt liten hode og magen i forhold til alderen ( men ikke stor avvik cirka en uke bak). Noen andre? Sykehus: Rikshospitalet Pakket sykehus bag: Nei! Kommentar: vil gjerne at babyen kommer snart , men kommer hun litt senere og, er jeg fornøyd, så lenge hun er frisk. Gleder meg til å holde babyen.
odin123 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 ja tenk nå er det snart mai <3 har termin 13 mai, men skal ha keisersnitt 6 mai, var på ultralyd i dag og jenta mi var 3083g så litt over gjennomsnittet, gleder meg kjempemye nå gleder meg til og få henne i armene mine. har litt problemer med bekkenet og ryggen, ellers er jeg i fin form. min alder er forresten 26 år, og dette blir mitt 2 barn, har en gutt fra før <3 <3
*Stinemor* Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 19 år, og førstegangs termin 20. mai, og gleder meg kjempemasse! Gruer meg ingenting til fødselen.. har ikke vært noe plaget i svangerskapet.. værken kvalm, halsbrann eller vondt noen vei...
Luckyme2 Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Termin 2 mai. Gravid med mitt tredje barn, som mest sannsynlig er ei jente. Har gutt og jente fra før. Ingen spesielle plager, litt halsbrann men det holder på å gå over. Har pakket sykehusbag, men noe mangler enda. Svangerskapet har gått så fort. skjønner egentlig ikke helt at d er kun 12 dager til termin.... Gikk over med begge de to første, så forventer ingen baby før etter termin:)
husmus &2 Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 36 år og annengangs med termin 12 mai, men har avtale om ks den 3 mai som jeg ikke klarer å bestemme meg for eller i mot. Har plass på Riksen som sist, og merker at det begynner å bli ordentlig tungt nå. Ryggen er stiv som en stokk og en bør vel kanskje ikke ligge å dra seg i badekaret lenger når hun ikke er festet.
3 tøffe og 1 prinsesse Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Hei! Snart 30 år, venter nr 4. Termin 7 mai. Har absolutt ikke pakket noe bag men må vel snart gjøre det. Sykehus: St.olav.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 21. april 2010 #7 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: på normal måte Alder: 25 år Barn no: 2 har en gutt på 3 år Termin: mens term 5 mai, UL 20 mai, men den følger jeg ikke. Plager ( nå): Bekken, hodepine, hovne føtter, harde kynnere og maserier, forskjøla, deprimert og veldig sliten På UL: ligger med hode ned, delvis festa, litt større en gjennomsnittet, derfor mens term følges. Sykehus: Fredrikstad sykehus Pakket sykehus bag: Nei! Kommentar: Jeg orker ikke mere, klarer nesten ikke ta meg av guttungen, pappan jobber masse pga økonomiske problemer, har ingen til og avlaste oss, skal inn og krangle med fødselslege den 30 april for spmål om igangsettelse på mens term datoen, senest 10 mai! Siste svangerskap, er tydeligvis ikke skapt for dette. Begynner og gå på psyken.
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 21. april 2010 #8 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: the old fashion way Alder: 23år Barn nr.:1 Termin:7.mai men har en følelse på å gå overtid Plager:Bekkenet, Mensmurringer, vondt i ryggen pga stråling fra bekkenet. På UL: Babyen er -10% under gjennomsnittet og kommer antagelig til å være -15% ved fødsel sa jordmor,ellers frisk som en fisk og ligger nedover med hodet, var på sv.kontroll i går og hodet har fortsatt ikke festet seg(er 38 fullgåtte idag). Sykehus: SUS Pakket sykehusbag: Nei,jeg venter på en bag å pakke i, den som jeg skal bruke sitter fast ute i nordsjøen sammen med min far pga den dumme skya!! Kommentar: Begynner å bli lei,men d variere fra dag til dag. Gjør ingenting om småen kommer før, selv om jeg nyter dagene med permisjon og aller helst vil ha en mailykkeliten:) Ps! også er jeg livredd han skal komme 8,9,16, eller 17mai!!!
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 21. april 2010 #9 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: vanlig vis Alder: 29 år Barn no: to Termin: 23. mai Plager ( nå): Utrolig sliten.. Og bekkenløsning, sykemeldt pga det. På UL: alt så normalt ut, sannsynligvis en jente. Sykehus: ABC på Ullevål Pakket sykehus bag: Nei.. Kommentar: begynner å glede meg, og skjønne at det faktisk ikke er så lenge til..
ida87_thea_andrine Skrevet 21. april 2010 #10 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: på noralt vis Alder: 22 år Barn no: Første Termin: 15 Mai etter UL ( 27 april etter siste mens) Plager ( nå): kynnere, nedpress, mens murring som kommer i rygg og foran og det drar seg nedover. spennende=) Kan føde når som helst etter leger og jm. På UL: Thea Andrine er større enn gjenomsnittet da de går utfra ul termin, hun ligger med hode godt nede i bekkenet og er festet. hun har nese tippen helt oppe i livmorveggen=) Sykehus: Fredrikstad sykehus B3 Pakket sykehus bag: Ja=) Kommentar: Kjenner meg veldig utolmodig å vil gjerne at hun skal se dagens lys veldig snart!! helst igår=) Her i familien har alle formeninger om når hun kommer... Begynner å bli lei nå altså... Men klarer nok å vente litt til=) Hun kommer når hun og kroppen min er klare for det=)
swirly Skrevet 21. april 2010 #11 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: vanlig måte Alder: 23år Barn nr.:1 Termin: 30.mai Plager: litt halsbrann, mye vann i kroppen dermed hovne føtter. Ellers svært lite. På UL: Litt over gjennomsnittet på lengde på lårbena, men verken stor eller liten ellers. Pappaen er lang i kroppen, så tror vi vet hvorfor ;P Sykehus: SØF Pakket sykehusbag: Nja, begynt i hvertfall, heller at den er klar, enn at jeg må stresse og glemme ting jeg gjerne ville hatt med. Kommentar: Begynner å bli klar, gjør ikke noe om ho velger å komme før, men tror nok ikke det skjer. Hode forsatt ikke festet seg i uke 34, lå riktig vei da, bare ikke gnikket seg ned enda
Suen Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: Vanlig måte Alder: 30 år Barn no: Første Termin: Først 24. april. Etter ultralyd 8. mai og går etter den siste. Plager (nå): Er hoven i beina og fingrene. Trenger mer søvn nå enn for to måneder siden. Av og til glemmer jeg at jeg er gravid, men når jeg skal ta på meg sko merker jeg det godt. Og når jeg gjør fysisk krevende ting, tar det minst dobbelt så lang tid som det hadde gjort ellers. På UL: Jeg har vært på ultralyd ca 10 ganger i løpet av svangerskapet, pga. at jeg fikk et farlig virus i 1. trimester og da for å se at han utvikler seg normalt. Den ene gangen hadde han vokst litt lite, men etter 14 dager hadde han tatt seg inn igjen. Sykehus: Voss Pakket sykehus bag: Ja, for lengst. Den står pakket klar i bilen og babysetet er kommet på plass. Kommentar: Jeg leser om alle som gleder seg så voldsomt til babyen kommer ut, og ønsker helst at den vil komme litt før. Jeg gledet meg også veldig til dette for en måned siden, men nå har jeg vendt helt om. Jeg er jeg veldig glad for hver dag han fremdeles er inni der. Jeg håper han blir der lengst mulig, så lenge det er bra for ham selvsagt. Jeg tror det må være fordi det endelig har gått opp for meg hvilket gedigent ansvar dette kommer til å bli... Så lenge han er inni magen, vet jeg at han har det varmt og godt og får i eg nok mat.
Lille Ulv Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: På normal måte Alder: 31år Barn no: 2, har en jente på 3 år Termin: mens term 19. mai, UL 21. mai Plager ( nå): Bekkenløsning, kvalme, trøtt og sliten På UL: Ligger med hode ned,ikke festet, ganske normal størreøse Sykehus: St. Olavs Pakket sykehus bag: Nei, føles ikke som om hun kommer med det aller første Kommentar: Dette har vært et langt og slitsomt svangerskap pga. kvalme som aldri har forsvunnet. Gleder meg noe helt grenseløst til å få tilbake kroppen min og bli normal igjen!
Gjest Ayreon Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Alder: 25 Barn no: Nr. 1 ! Termin: 1.mai Plager?? Kan vi ikke kalle det TEGN: Kynnere/maserier, mensmurringer, ryggsmerter, stikninger - lillegutt ligger godt til rette nede i bekkenet Sykehus: Fredrikstad Pakket sykehusbag: Ja, for lenge siden - men bør gå over en sliten sjekk nå Kommentar: Er bare kjempespent på hva som kommer, ang fødsel og barseltid, og ikke minst til å få se, holde og oppleve vår lille gutt!!
gullegget Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Befruktning: Hoppet av i svingen 8 dager etter siste mens dag.. Alder: 29 år Barn no: Gutt nr 4:) De andre er 6 år, 4,5 år og snart 2 år. Termin: 15 mai Plager: Ingen, er i fin form. Masse kynnere og mase rier. På ul: Ser alt bra ut:) Siste sjekk i dag er han rundt 3 kg. Og er beregnet til litt over 4 kg ved termin. Akkurat som brødrene:) Sykehus: Fredrikstad Pakket sykehus bag: Funnet ting fram og laget huske liste. Kommentar: Gleder oss veldig til lillemann kommer! Han må gjerne bli i magen til termin, for jeg har handlet MYE sommertøy i str 56..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå