miss_chica Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 har en kamerat som kom til meg og sa at han sliter veldig med depresjoner, og han ønsker å legges inn før han skader seg selv eller noen rundt seg... jeg ser på dette som veldig alvorlig, men jeg vet ikke hvem jeg skal kontakte. han hadde ikke lyst til å snakke med fastlegen sin om dette. hvem ringer man? kan man bli lagt inn et sted? eller blir man bare sendt rundt til psykologer ? fint om noen har noen erfaringer, tips å dele så jeg får gitt tilbakemelding til han så fort som mulig
Gjest ->>- Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Det er fastlegen som er riktig instans, sånn med mindre det er så akutt at legevakten blir aktuell. Kunne du tilbudt deg å bli med ham til fastlegen e.l? Går selvsagt også an å bruke et privat legesenter a la Volvat, om han fullstendig vegrer seg for fastlegen. Og ja, man kan bli innlagt om man anses å være til fare for seg selv og andre.
miss_chica Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 Takk for svar. kanskje volvat er tingen da, han ville hvertfall ikke oppsøke fastlegen. Jeg skal høre om han kan bestille seg en time på Volvat, og tilby meg å være med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå