Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Var på 5 års kontroll, å hun hadde bilyd på hjerte. Ingen leger som har hørt det før. Skulle få henvisning til spesialist. Noen andre som har opplevd dette? At bilyd plutselig kommer etter så mange år? Kjenner at jeg er litt redd.. Tusen takk for svar.
Jojo x3 Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Jeg har bilyd på hjertet som ble oppdaget etter at jeg var blitt voksen. Var på ultralyd, men de fant ut at den ikke har betydning for meg, Bedre at de sjekker det opp nå hvis det skulle være noe!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Jeg er selv født med bilyd på hjertet. Gikk til kontroller på sykehus annenhvert år frem til jeg var 16 år. Broren min fikk oppdaget bilyden ved en rutinesjekk da han var 32 år. Legene mente at dette var noe han egentlig var født med, men aldri oppdaget. Hos oss skyldes bilyden en form for tranghet i en åre fra hjertet (er så mange år siden jeg fikk det forklart så kan ikke forklare det noe bedre) Moren min fikk også beskjed om at det er veldig mange som blir født med bilyd, og mange vil vokse fra det. Jeg selv har det enda. Har aldri vært plaget med dette. Både broren min og jeg har vært friske og raske i alle år. Sier ikke at dette er det samme som din datter har, men håper dette kan berolige deg litt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Tusen takk for svar! Ja ,det beroliget meg veldig. Er veldig glad for at det blir sjekket, så håper vi selfølgelig at det ikke er noe farlig. Har nettopp vært igjennom det samme med minstemann, men han ble født med bilyd. Er heldigvis borte nå.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Et helt annet spørsmål, er det noe som heter 5 års kontroll? Det har ikke mine barn vært på.....??
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Vi har 3-5 og 7 års kontroll hos oss ihvertfall. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Barna mine har ikke vært på kontroll siden to års kontrollen, de er nå 6 år. Dvs. de var på 4 års kontroll, men det var bare hos helsesøster. Vi bor i Oslo. Er det noe vi har gått glipp av?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 4 års kontrollen er med helsesøster (synstest) 5 års kontrollen er med helsesøster og lege (lytter på hjerte etc og hørselstest). Trodde kontrollene på helsestasjonen var lik over hele landet, men er kanskje ikke det da. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå