Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Litt mye kriminalitet og en overvekt av barn med minoritetsbakgrunn på skolen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #3 Skrevet 20. april 2010 Mye utlendinger og som alltid på sånne plasser er det mye kriminalitet. De gamle damene tør omtrent ikke gå på butikken engang fordi tenåringer uten regler hjemme står og blokkerer dørene. har nettopp kommet oss ut herfra selv og til en litt mer levelig plass der folk gidder å oppdra ungene sine.... Om du flytter hit håper jeg du ikke har barn.
Gjest Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Nær sentrum med t-bane og buss. Gode turmuligheter. Fint kjøpesenter med det du trenger av butikker. Det som nevnes over her om utlendinger gjelder vel store deler av groruddalen, og om få år hele Oslo.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #5 Skrevet 20. april 2010 Slutt da, tuller dere? jeg er så redd for kriminelle miljøer... trodde ikke det var så ille der? Jeg har barn jo, på 2 år..som kommer itl å gå barnehage der og! jeg trodde ikke det var et sånt typisk område
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #6 Skrevet 20. april 2010 Det var ikke det før... har du vurdert lørenskog eller området rundt der? Ikke så langt unna og mye mindre utlendinger og krim..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #7 Skrevet 20. april 2010 Det som sies over her er bare tull. Har bodd der i ti år (ikke lenger nå, flytta til hjemkommunen) og det er ikke noe kriminelt høl, men det er et nabolag med stor blanding av folk og fe. Aldri opplevd krim i nærheten av oss, aldri vært utrygg ute, og det ligger praktisk til. Ikke veldig store leiligheter, da.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #8 Skrevet 20. april 2010 Og vi flytta altså i høst, så det er ikke sånn at det er leeeeenge siden. hilsen anonym 2235.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #9 Skrevet 20. april 2010 Stor blanding? Knapt en eneste nordmann, annet enn en og annen alkis og narkis. Ser det du vil se du da...?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Jeg har også nylig flyttet derfra og aldri opplevd å være redd eller noe kriminalitet (noe du faktisk kan oppleve OVERALT)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Kutt ut da. Det er variert der som alle andre steder i store deler av Oslo.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #12 Skrevet 20. april 2010 Hmmm...jeg må også si meg uenig med de over her... Jobber med barn på linderud,og kjenner en god del som bor der,og alle er veldig positive og fornøyd med området.de fleste foreldrene jeg er i kontakt med er oppegående og engasjerte mennesker,det være om de kommer fra Srilanka eller norge. Javisst er det en blanding av mange kulturer,og det er ting å jobbe med der som andre steder,men i bunn og grunn er det et fint sted å bo.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #13 Skrevet 21. april 2010 Jeg bor på Brobekk, som ligger rett ved Linderud. Har aldri følt meg utrygg eller at det er så mye kriminelt her. Det er veldig mye utlendinger her, det er det. Vi flytter til vinteren fordi jeg vil IKKE at mine barn skal gå på Linderud skole. Har hørt rykter om at det er gjenger og litt bråk på skolen der, om det er sant, vet jeg ikke. Hovedgrunnen til at jeg ikke vil at de skal gå der er fordi det er så mange utlendinger. Har selv gått et par år på skole på Furuset (hvor det var ca. 80 % utlendinger på skolen på 80-tallet) og har selv opplevd å ikke få hjelp på skolen fordi lærerne måtte prioritere de elevene som ikke kunne så bra norsk. Det vil jeg ikke at mine barn skal få oppleve. Vi flytter ikke så langt (Tonsenhagen), men det er noe helt annet der når det kommer til skole. Hvis dere tenker på skole o.l. ville jeg flyttet nærmere Bjerkebanen og Årvoll slik at dere hører til Årvoll skole, ellers ville jeg trekt meg andre veien og kommet meg opp på Tonsenhagen og høre til Tonsenhagen skole. Veitvet som ligger rett bortenfor Linderud er av samme ulla som Linderud, så ville holdt meg unna det stedet også.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #14 Skrevet 21. april 2010 Veitvet er ikke samme ulla som Linderud. Der er det jo veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #15 Skrevet 21. april 2010 Vi er i ferd med å finne ny leilighet, men Linderud er uaktuelt for oss. For mye trøbbel på skolene der. Vil at barna skal ha et fint skolemiljø, ikke for mye bråk og uro i klassene. Mannen min kommer selv fra Groruddalen, så han vet hva det er snakk om. Møtte en gammel lærer av ham som sterkt frarådet oss å la barna gå på skole der det er stor overvekt av utlendinger. Det blir ikke godt læremiljø for det krever så utrolig mye å følge opp de som ikke snakker så godt norsk.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #16 Skrevet 21. april 2010 Og det du sier om Furuset skole er jo bare bullshit, det var absolutt ikke 80% utlendinger på 80-tallet. (Og ja, det vet jeg, i min klasse var det faktisk bare ett par stykker.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #17 Skrevet 21. april 2010 Jo, det var faktisk 80 % utlendinger på skolen jeg gikk på: Gan skole. I min klasse var vi 27 elever, av de 27 elevene var vi 8 etnisk norske. Og dette var på 80-tallet. I dag jobber de hardt med å få lærere til å gidde å ta seg jobb på Gran skole.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #18 Skrevet 21. april 2010 Ja det er fint på Veitvet, men det er fryktelig mange utlendinger der. Det merker man også på boligprisene. Der det er billig å bo, der er det mange utledninger. Sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #19 Skrevet 21. april 2010 blir engstelig kjenner jeg, og vil ikke.. Vi skal flytte dit i forbindeles med krigsskolen, så vil ha barn i bhg der - privat bhg vel og merke, med barn av kadetter på krigsskolen.. men vi vil bo der i krigsskolens leiligheter.. snufs...vil ikke. Bor i midt-norge nå og trives veldig godt her!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #20 Skrevet 21. april 2010 Ja, fint der... men litt mange utlandske... og det gjør noe med nærmiljøet=( så flyttet derfra da barna var små...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #21 Skrevet 21. april 2010 Null problem å bo på Linderud, og særlig oppe på KS sitt område. Det ligger ikke på Linderud, men oppe i skogkanten. Kanutten barnehage er også der oppe. Linderud trenger du ikke forholde deg til i det hele tatt annet enn senteret, om du er så engstelig, og det er kjempefint med masse bra butikker, hyggelige kafeeer. osv. Hvor er dere nå? Setermoen? Hilsen offisersfrue.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2010 #23 Skrevet 22. april 2010 takk for svar, offiserfrue. Fint å høre noen som er i samme situasjon. Det er akk den bhg vi skal ha barnet i! Vi er i Trondheim nå, tilknyttet værnes hv12. Jeg er kanskje ikke såå engstelig, men litt er jeg vel. Er utrolig skeptisk til å flytte barnet ut av nåværende bhg og er avhengig av å føle at plassen vi drar til er trygg, så langt det er mulig i forhold til her vi bor nå. Men sånn er det når far skal jobbe gjennom forsvaret, da blir det flytting.. Er setermoen i nordnorge? det er snakk om at pliktårene kan bli der oppe, mindre bekymret for det!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #25 Skrevet 26. april 2010 Hei!! Det er kort mellom hva som skiller bra miljøer fra mindre bra akkurat i det området! Oppå toppen av bakken litt vest for krigsskolen ligger Tonsenhagen skole, og Tonsenhagen er et kjempebra område!!! Nedi enden av denne bakken, nedenfor skolen, 'starter' Linderud- som ikke har så bra rykte på seg. Tonsenhagen kan anbefales på det varmeste, kjempebra oppvekstmiljø, flott skole med godt rykte, lite innvandrere, stille, grønt og fredelig- rett ved marka. Dere kan like gjerne bo på T som på linderud om dere er tilknyttet krigsskolen, det ligger i gangavstand det også. Jeg bor selv på T og har barn på T skole. Noen av de mer ressurssterke innvandrerforeldrene på Linderud søker barna sine til T skole pga bedre miljø, og det sier jo litt akkurat om skolemiljøet. Bortsett fra det har jeg vært en del på L og aldri opplevd eller hørt om kriminalitet i dette området (slikt pleier å stå i lokalavisene).. Det blir sikkert bra i Oslo, dere vil uansett bo rett ved marka i dette området, og det er ganske så sentralt ift byen også. Men vurder å bosette dere noe mer i retning av Tonsenhagen el Årvoll er mitt tips, selv om det er en del dyrere å kjøpe der enn på linderud. Så lenge dere har små barn i bhg er dte kanskje ikke så prekært, men skal dere bo der helt til skolestart ville jeg flyttet før den tid slik at barnet havner innnen f.eks Tonsenhagen skolekrets (ikke så lett å søke seg over fra en annen skolekrets lenger da T skole begynner å bli overfylt pga stor tilflytning av barnefamilier) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå