gravid me nr 8 :-) Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 jeg havna på føden på lørdag me masse falske rier som var ganske vonde....legen målte da livmorhalsen som var 2,5 cm....han mente at d ville gå bra...jeg går inn i uke 31 i morra å fikk beskjed om å kontakte dem igjen visst d skulle øke på igjen? syns dette er litt dårlig me tanke på at vannet gikk i uke 32+3 forrige svangerskap å d visst di ville komme til å skje så jeg fikk da lungemodnings sprøyter i uke 30 men nå ville di ikke gjøre noe som helst...men di mente jeg var heldig visst jeg gikk til 19 mai...kjenner jeg blir litt stressa av dette her...lillegutt ble målt å di mente han var stor å lå over gjennomsnittet! skal til legen neste fredag så får vel ta d opp me han da....
Tullball Skrevet 20. april 2010 #2 Skrevet 20. april 2010 Hva er ansett som "kort"? Jeg var på føden med regelmessige kynnere og fikk målt livmorhalsen til 3-3.5 cm.... Fikk bare beskjed om å ta det helt med ro, altså ligge på sofaen og ikke stresse!!
gravid me nr 8 :-) Skrevet 20. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2010 godt spørsmål for d aner jeg egentlig ikke...jeg kan ikke legge meg på sofaen eller noe som helst for jeg har 6 barn utenom som jeg er alene me å har kun mammaen min rundt meg som kan trø til av å til...dette vett di på føden også men,legen sa bare at jeg måtte leve som normalt å skjedde d noe så skjedde...tenker jo at du kunne gitt lungemodning da i hvert fall for lillegutt sin del i tilfelle d skulle skje noe men...
Tingellling Skrevet 20. april 2010 #4 Skrevet 20. april 2010 Jeg har kort livmorhals og har hatt det i alle mine svangerskap. Første gang ble jeg lagt inn med blødninger i uke 33 og fikk den målt til 1,5 cm. Lå resten av svangerskapet og fødte ikke før fem dager før termin. Andre gang ble den målt til 1,2 cm i uke 26 og da ble jeg lagt inn med lungemodning. Også da måtte jeg ligge resten av svangerskapet og det endte med at jeg fødte 8 dager på overtid (!). Denne gangen ble den målt til 2,3 cm i uke 21 og etter det har jeg tatt det med ro (men ikke ligget). Jeg går jevnlig til kontroller og regner med å bli lagt inn med lungemodning hvis den blir kortere (under 2 cm). Synes det er litt rart at de ikke gir deg lungemodning nå med tanke på din historikk. Kanskje du skal ringe føden og be om det?
gravid me nr 8 :-) Skrevet 20. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2010 jeg snakka me di om d når jeg var der på lørdag,derfor jeg ble så forundra kan du si...ble litt paff å lei meg for jeg ble lovt god oppfølging denne gangen siden jeghar født tidligere å tidligere å d har alltid starta me at vannet bare har gått liksom..men,skal snakke me legen om d når jeg skal til han i neste uke...blir d værre så kontakter jeg han før kan du si...takk for svar,blir litt bekymret av sånn...
Mollipia Skrevet 21. april 2010 #6 Skrevet 21. april 2010 2.5 cm e litt kort, men ikke så ille så er bare slappe av Når livmorhalsen er nede under 2cm, blir man vell tatt inn ofte til kontroll med mindre man er over uke 34. Er selv konisert, og går til kontroll hver 5 uke.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 21. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2010 Takk for svar å godt å vite at andre har vært borti d samme...di på føden håpte at jeg klarte å gå til i hvert fall uke 32 å da sa jeg at jeg vil gå mye lenger enn d takk....ja men,di var fornøyde me d så sa jeg: dere ja men,hva om jeg å babyen mener noe annet da...jeg har andre barn også som jeg skal ta meg av å skal jeg ligge i mange uker på sykehuset så må jo di bli me da....hehe...skulle sett trynet på han da...men satser på at lillegutt hører på mammaen sin jeg klem til dere alle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå