FruBoger fødeklar Skrevet 20. april 2010 #1 Skrevet 20. april 2010 Det er så vondt..magen er "oppblåst" hele tiden og knall hard. Hadde mye fostervann fikk jeg beskjed om av legen, føles om den blir hardere og hardere.. Ringte føden nå for å bare høre, så vi får se i løpet av kvelden hva som skjer.. varmt bad lindret lite :/ For jeg vet at babyen er under snittet i størrelse, veldig lik sin storesøster. Og når folk kommenterer at jeg er spreng klar, gått over termin, "går du rundt ennå" , tvillinger? o.l. så hinter jo det om størrelsen på magen:P Stor men med liten baby... Flere med mye fostervann? Hva vil nå det egentlig si?? Går det an å få FOR mye forstervann?? Litt dumme spørsmål, men husker ikke at jeg hadde dette problemet med Sara. Hadde nå enorme mengder vann i hele kroppen med henne, ødem på 3...nå er det ødem på 0... 58dager igjen!
Canari Skrevet 21. april 2010 #2 Skrevet 21. april 2010 Hei, lurer på om jeg kan ha mye fostervann også, skal sjekke i dag. Kjenner til en som måtte inn regelmessig og tappe fostervann.
Bellbaby Skrevet 21. april 2010 #3 Skrevet 21. april 2010 Det er som som jeg skulle skrevet det selv. Hadde det likt med førstemann, så kjenner ikke til noe annet. Jeg føler meg konstant oppblåst og magen er nokså stor, så får spørsmål fra folk om det er tvillinger, om babyen er veldig stor eller fødsel må vel være rett rundt hjørnet. Har 61 dager igjen.. Ifølge legen min er det positivt å ha mye fostervann, det er bare godt for babyen. Selvfølgelig til en viss grense, du skal ikke selv "pines" av det. Men jeg har ikke hørt at det går an å ha for mye fostervann. Min forrige var 3370 g ved fødsel og jeg var den gang bekymret for stor baby pga alles kommentarer. Tenker litt på det nå også, men har i bakhodet at denne gutten sikkert ikke blir så voldsomt mye større pga at jeg har mye fostervann sånn som sist. Hvis du plages av det kan du kanskje snakke med lege eller jordmor om det. Men du er ihvertfall ikke den eneste :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå