Gå til innhold

McDonalds er ufyslighet satt i system.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et sitat jeg hørte på radio en gang.

Veldig bra sagt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker papp med et hint av dritt, og får renneræv av mæccærn mat....

4 år siden sist jeg våget en meny der :-S før det var det vel 3 år i mellom....

Gjest Tale30
Skrevet

Det jeg syns er verst er at barn får gaver for å spise junkfood. I USA er det også for mange fattige barn det eneste stedet de kan oppleve å gå på lekeplass. Det spiller på litt for mange strenger hos barna syns jeg..

Skrevet

Herregud!! Slapp av!!!!!!!

Det er MAT!! Det er et sted. Dere bstemmer om dere vil gå dit!! HEEEEEEERREEEGUUUUD FØRSTEGANGSMØDRE ALEEEERT

Skrevet

Signerer 18:02. Får da være grenser da. Det er helt frivillig for alle. Mcdonalds kan nok desverre ikke få skylda for alt som går galt i det ellers så perfekte livet deres.

Skrevet

Signerer selv. Det er ikke sunn mat, nei, men det er heller ikke meningen at man skal spise der daglig. Og noe av maten er faktisk verken så usunn eller så vond. Cæsarsalaten fikk veldig god plassering i en salattest for ikke lenge siden.

Synes ikek selv det er et sjarmerende sted, og er ikke særlig begeistret for maten. Spiser ikke der hvis jeg har andre alternativer. Men det får da være grenser.

Gjest Tale30
Skrevet

Det har ingenting med å være førstegangsmamma å gjøre. Det handler om å ha øynene åpne for en industri som har flere dystre sider. Jeg snakker ikke bare om mat. Jeg snakker om en kjede som bevisst markedsfører til barn. De har egne tegnefilmer,leker, lekeplasser osv. Syns ikke det er greit å gå gjennom barna, uansett merkevare.

Se filmen Supersize me hvis dere trenger en lett innføring i hva McDonalds handler om.

Jeg kommer kanskje til å ta med meg barnet mitt til Maccern jeg, hvis det er det hun vil. Likevel har jeg mine veldig bestemte meninger om det,og de skal hun få høre for selv å ta egne standpunkter når hun blir gammel nok til det. Det ligger mye kjærlighet i kjip bevisstgjøring :)

Skrevet

Du klarer ikke se forskjell på Supersize me og en gang på maccern engang iblant? Fint. Da sier vi takk til deg førstegangsmamma.

Gjest Tale30
Skrevet

Ok, hva mener du med det? Når du så filmen, så du bare at en person la på seg masse fordi han spiste junkfood hver dag?

Når jeg så filmen, så jeg nemlig en dokumentar om kjeden bak maten og den markedsføringen de driver. Og dette sjokkerte meg lenge før jeg fikk barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...